Al. Piłsudskiego pod koniec długiej budowy

.
budowa przejazdu pod torami na al. Piłsudskiego w Nowym Sączu
Al. Piłsudskiego w 1994 roku. Fot. Janusz Miczek / Twój Sącz

Pierwsza fotografia została zrobiona w 1994 roku. Aleja Piłsudskiego (dopiero w 2010 r. poprawiono nazwę na Aleje Piłsudskiego) kończyła się właśnie w ten sposób – nasypem z torami kolejowymi. Dopiero zabierano się za przebicie przejazdu dla dwóch pasów jezdni.

al. Piłsudskiego Nowy Sącz
Nowy Sącz, al. Piłsudskiego, widok w stronę dzielnicy Zawada. Stan grudzień 2015. Fot. Janusz Miczek / Twój Sącz

Budowa objazdu Nowego Sącza w kierunku Krynicy ciągnęła się latami. Powstawały niewielkie odcinki drogi nie łączące się ze sobą i mosty, do których nie można było dojeżdżać (most na Kamienicy – 700-lecia – oraz na Łubince). Dużo wcześniej powstał odcinek między Zajazdem Sądeckim a skrzyżowaniem z dzisiejszą ul. I Brygady. Tutaj znajdziecie z kolei zdjęcia z budowy ulicy Beliny-Prażmowskiego.

budowa al. Piłsudskiego
Prace przy budowie przebicia pod torami kolejowymi na al. Piłsudskiego, 1997 rok. Fot. Janusz Miczek / Twój Sącz

Powyżej zdjęcie z 1997 roku – inżynierowie i drogowcy wciąż pracują. Na otwarcie tego ostatniego odcinka przyjdzie poczekać do listopada 1998 roku.

al. Piłsudskiego w Nowym Sączu
Droga w kierunku Krakowa. Al. Piłsudskiego, grudzień 2015. Fot. Janusz Miczek / Twój Sącz

Zatem dziś oczywisty przejazd przez miasto na kierunku Krynica – Kraków ma „zaledwie” 17 lat. Wcześniej jeździło się po prostu ulicą Nawojowską.

Ukończenie al. Piłsudskiego przyspieszyło zurbanizowanie tego fragmentu Nowego Sącza. Już na początku lutego 1999 roku otwarto pierwszy hipermarket w Nowym Sączu – Real. Pod koniec tego samego 1999 roku przy Piłsudskiego rozpoczęła działalność restauracja McDonald`s. Potem wyrosły tu m.in. Merkury Market i fabryka okien Dako.

(jm)