Strona główna Wiadomości

Budowa nowego mostu heleńskiego: Harmonogram prac

harmonogram prac budowy mostu w Nowym Sączu
Wokół mostu heleńskiego trwają prace przygotowawcze. Fot. TK / Twój Sącz

Firma Banimex – generalny wykonawca nowego mostu na Dunajcu i przebudowy układu komunikacyjnego wokół niego przedstawił już inwestorowi ramowy harmonogram prac związanych z inwestycją. Według niego zamknięcie mostu heleńskiego dla ruchu kołowego nastąpi na przełomie stycznia i lutego.

Wokół mostu im. Józefa Piłsudskiego trwają prace przygotowawcze. Wykonywane są drogi dojazdowe dla sprzętu, karczowane drzewa i wyrównywany teren. W rejonie Baszty Kowalskiej powstaje też m.in. zaplecze socjalne dla pracowników. Dobiega końca wywożenie gruzu po rozbiórce kamienicy na rogu ul. Piotra Skargi i Bulwaru Narwiku – w tym miejscu powstanie rondo.

Według przedstawionego inwestorowi czyli Miejskiemu Zarządowi Dróg w Nowym Sączu harmonogramu, wykonawca przez najbliższe kilka miesięcy będzie zajmował się przełożeniem istniejących lub budową nowych sieci w rejonie i wzdłuż mostu: wodociągowej, gazowej, teletechnicznej, elektrycznej i kanalizacyjnej. Prace te oraz niezbędne wyburzenia obiektów i budynków mają być zakończone do maja 2018 roku.

Banimex zakłada, że zamknięcie mostu nastąpi na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku.

Natomiast rozpoczęcie robót drogowych, związanych z przebudową skrzyżowań i dojazdów do mostu przewidywane jest w kwietniu 2018 roku.

Zakończenie „przebudowy układu komunikacyjnego ulic Krakowska, Legionów, Bulwar Narwiku w Nowym Sączu w ciągu dróg krajowych nr 75 i 28” ma nastąpić w grudniu przyszłego roku.

Przypomnijmy, że zakres prac obejmuje m.in. rozbiórkę obecnego mostu na Dunajcu i budowę w jego miejsce nowego, dwuprzęsłowego obiektu z czterema pasami ruchu o szerokości 3,5 m każdy. Ponadto przebudowane mają zostać ulica Legionów i fragment ul. Krakowskiej. Skrzyżowanie ul. Legionów i ul. Bulwar Narwiku z ul. Tarnowską, ul. Kazimierza Wielkiego i ul. Piotra Skargi zaprojektowano jako rondo typu „średniego”. Natomiast skrzyżowanie ul. Krakowskiej i ul. Legionów z ul. Starowiejską i ul. Dunajcową zaprojektowano jako rondo „małe” o charakterze turbinowym.

Przetarg na wykonawstwo inwestycji wygrał Banimex z Będzina, oferując najniższą cenę – 76 mln 457 tys. zł. Prace będą finansowane w większości z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020.

(JO)

  • Krzysztof Sosnowski

    No ronda duzo lepsze jak swiatla grunt ze robia

  • keisyr

    Most super !!!
    Ronda po obu stronach mostu bez sygnalizacji świetlnej
    i możliwości skrętu w lewo ( jedno) to przestępstwo drogowe !!!

    • Obserwator/Ns

      Rondo po stronie Heleny zostało przeprojektowane!

      • Krytyk

        Nie wiem jak zostal przeprojektowany, ale brak lewoskretu w dunajcowa byl moim zdaniem optymalny poniewaz pozwalalo to na plynne zjezdzanie samochodow z mostu przez co mozna bylo zachowac dynamike jazdy, jak jest teraz to nie wiem to nie odnosze sie.

        • Obserwator/Ns

          Zostało w tym samym miejscu ale z Dunajcowej dalej można wjechać na rondo i nawrócić nakaz skrętu w prawo nakazuje kierowanie się na rondo,

    • Don Pedro

      no właśnie, wiadomo jak zostało przeprojektowane? bo brak możliwości skrętu w lewo w Dunajcową akurat jest (był?) rozsądny

  • piotr

    Szkoda, że nowy most będzie tak bardzo agresywnie ingerował w panoramę miasta – w przeciwieństwie do dotychczasowego. Nie dało się tak samo? Bez tych koszmarnych przęseł i want przesłaniających panoramę miasta???

    • Obserwator/Ns

      Zobaczymy po wybudowanu jak to będzie wyglądało, nie ma co płakać. poza tym z której strony Panu zasloni widok na starówke ???

    • Ewa Staknura

      Kolejny narzekacz… Jaką panoramę most przesłania???

      • piotr

        Ano panoramę – widok starówki od strony wjazdu od Limanowej. A prawdopodobnie – bo takiej wizualizacji projektant nie przedstawił – będzie górował – a w każdym razie konkurował wysokością z zamkiem (to w widoku od wjazdu Tarnowską). Warto przypomnieć – czemu Koral do tej pory nie uruchomił fabryki a tylko część administracyjną. Niektórzy pamiętają „dziką awanturę” w mieście o przesłanianie Zamku (ingerencję w panoramę Miasta) tych nieszczęsnych hal.

    • keisyr

      Zacofany człowieku, takie mosty buduje się w Krakowie !!!

      • piotr

        A Ty nie masz oczu? Życzył bym sobie takiej architektury mostowej u nas jak w Krakowie, a nie tego badziewia „dostosowanego do krajobrazu górskiego” (to słowa projektanta w luźnym cytacie). Chyba, że przejechał autem wokół rynku po wertepiastej kostce i stąd to skojarzenie z górami….

  • Pierro

    Harmonogram baaaaardzo optymistyczny… ciekawe.