Strona główna Wiadomości

Dragon 2 z nowosądeckiego Newagu w specjalnym malowaniu

Lokomotywa Dragon 2 (ET25) w hali produkcyjnej Newag S.A. Fot. TK / Twój Sącz

Pierwsza z trzech lokomotyw Dragon 2 (ET25) wyprodukowanych przez Newag S.A dla PKP Cargo, otrzymała specjalne malowanie. W nawiązaniu do rocznicy 100-lecia niepodległości Polski, maszyna ma biało-czerwone barwy i patriotyczne symbole.

Nowosądecki producent taboru realizuje właśnie wart 45 mln zł netto kontrakt, w ramach którego dostarcza trzy maszyny dla PKP Cargo. – Dragon 2 to pierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technologicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) wyposażona w ETCS poziom 2. Lokomotywy Dragon 2 wykorzystują najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewniają wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą lokomotywy, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś, umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych – mówił prezes NEWAG S.A. Zbigniew Konieczek kilka tygodni temu podczas podpisywania umowy z przewoźnikiem.

Lokomotywa Dragon 2 została zaprojektowana w systemie modułowym. Lokomotywa jest wyposażona w moduł dojazdowy – silnik spalinowy o mocy 520 kW umożliwiający krótkie przejazdy po liniach niezelektryfikowanych i na bocznicach. Maksymalna siła pociągowa przy rozruchu, wynosząca aż 410 kN pozwala samodzielnie prowadzić ciężkie pociągi towarowe o masie brutto 3,2 tys. ton na liniach o niskich prędkościach, dużej częstotliwości zatrzymań i rozruchów oraz niekorzystnym profilu linii.

Ponadto Dragon 2 będzie tańszy w użytkowaniu niż starsze lokomotywy. To m.in. dlatego, że w lokomotywie zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu, zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50% oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60%.

Jak poinformował w środę branżowy serwis Rynek Kolejowy, widoczna na naszym zdjęciu lokomotywa otrzymała numer 003 i została przypisana do warszawskiego oddziału PKP Cargo. „Wszystkie trzy lokomotywy zostały wyprodukowane z końcem października, obecnie czekają już na komplet dokumentów z UTK, dzięki którym maszyniści PKP Cargo będą mogli przejść do szkoleń dynamicznych, a później prowadzić pociągi uruchamiane przez przewoźnika” – podaje Rynek Kolejowy.

(JO)

 

Reklama