wyposażenie kuchni

Zdecydowałeś się na otwarcie zupełnie nowej restauracji w Twojej okolicy? Marzenia o założeniu własnej knajpki w końcu mogą się ziścić? Gratulujemy! Przed Tobą długa, wyboista droga do sukcesu. Na co musisz zwrócić uwagę i co zrobić, by Twoja restauracja już od pierwszych dni tętniła życiem?

Odpowiednia promocja

Prawdopodobieństwo, że tłumy nadciągną do Twojej restauracji prosto z ulicy, jest dosyć niskie – chyba, że oferujesz potrawy za darmo, lub miejsce, które otworzyłeś, znajduje się w modnym, reprezentacyjnym punkcie miasta. Musisz zadbać o marketing Twojej restauracji jeszcze przed pierwszym dniem jej funkcjonowania! Koniecznie wykorzystaj do tego potencjał leżący w mediach społecznościowych: załóż profile restauracji na Facebooku oraz Instagramie. Zainwestuj w intuicyjną i responsywną stronę internetową, na której będzie można znaleźć najważniejsze informacje o Twojej restauracji, godziny otwarcia, kontakt czy dostępne menu. Dodaj także bezpłatny profil swojej działalności w Google Moja Firma, dzięki takiej praktyce bowiem potencjalni klienci będą mogli znaleźć Cię na mapie.
Wracając jednak do tematu mediów społecznościowych, nie wystarczy jedynie założyć kont dla Twojej restauracji. Musisz być nie tylko obecny, ale i aktywny. Wykorzystaj do promocji kampanie reklamowe i lokalne grupy, których członkowie mogą być jak najbardziej zainteresowani Twoimi usługami. Jeżeli otwierasz restaurację w pewnej niszy, na przykład serwujesz jedynie dania kuchni amerykańskiej lub oferujesz wegańskie potrawy, dobrym pomysłem może być dołączenie do grup tematycznych, skupionych wokół takich zagadnień. Być może wielu z członków grupy nie będzie mogło zjawić się w Twojej restauracji następnego dnia, ze względu na plany czy odległość, ale zapamięta informację i zarekomenduje miejsce innym. Z kolei ci, którzy zlokalizowani są w pobliżu, mogą w niedalekiej przyszłości złożyć Ci wizytę.
Nie zaniedbuj także bardzo ważnej dla branży gastronomicznej platformy – TripAdvisor. To właśnie tutaj turyści i lokalni mieszkańcy szukają nowych miejsc, do których mogliby się udać, i sprawdzają o nich opinie. Jeżeli nie dbasz o treści tam zamieszczane i nie wchodzisz w kulturalną dyskusję ze swoimi zwolennikami lub przeciwnikami, możesz niemile się zaskoczyć przeczytanymi komentarzami i ocenami. Koniecznie zwróć na nie uwagę, jeśli chcesz, by Twój lokal był popularny!

Menu i sprzęt

Nawet najlepiej wypromowana restauracja nie spełni swojego zadania, jeżeli będzie oferowała nieświeże produkty czy nieatrakcyjne menu, a sama kuchnia będzie odstraszała wyglądem i zapachem. Zupełnie inną sprawą jest zatrudnienie profesjonalnego personelu – tutaj zdecydowanie nie warto oszczędzać na specjalistach, ale to temat na osobny artykuł.
Upewnij się, że sprzęt, który wybrałeś dla restauracji, pochodzi ze sprawdzonego źródła. Jeżeli z wyposażeniem kuchni będzie coś nie tak, miejsca nie uratują nawet mistrzowie z najlepszymi zdolnościami kulinarnymi. Podobna sytuacja dotyczy sprowadzanych składników – często będziesz stać przed wyzwaniem znalezienia złotego środka pomiędzy ceną a wspaniałą jakością. Czasami możesz zastąpić dany składnik tańszym odpowiednikiem, jednak w przypadku wielu potraw po prostu nie powinieneś.
Założenie i rozwój restauracji to ogromna przygoda! Nie zawsze będzie kolorowo, w każdym momencie mogą trafić Ci się wypadki przy pracy czy niezadowolona klientela, ale satysfakcja z tego, co robisz, będzie murowana. Powodzenia, trzymamy kciuki!
(materiał promocyjny)
Reklama