Strona główna Wiadomości

Jest wykonawca kładki na Popradzie między Starym a Nowym Sączem

EuroVelo11 w Nowym Sączu
Część trasy jest już gotowa – na zdjęciu fragment na wysokości Parku Strzeleckiego w Nowym Sączu. Fot. Janusz Miczek / Twój Sącz

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie w drugim przetargu wyłonił wykonawcę kładki dla rowerów nad rzeką Poprad (wzdłuż mostu kolejowego), która połączy Nowy Sącz ze Starym Sączem na powstającym odcinku trasy rowerowej EuroVelo11. Według dokumentacji przetargowej kładka powinna być gotowa do końca listopada br. a cały odcinek trasy między Barcicami, Nowym Sączem i Wielogłowami – do końca 2018.

Pierwszy przetarg – „Budowa zintegrowanej sieci tras rowerowych w Województwie Małopolskim – EuroVelo11 (EV11) – odc. Barcice – Wielogłowy z podziałem na zadania: Zadanie 2 – pododcinek Stary Sącz – Nowy Sącz wraz z kładką przez rzekę Poprad” – został unieważniony. Zgłosiło się dwóch wykonawców, którzy zaproponowali ceny 5,5 mln zł (tańsza oferta) i 7,7 mln zł oraz termin wykonania do końca września 2018. ZDW w Krakowie miał przeznaczone na jego sfinansowanie niespełna 2,9 mln zł i nie mógł zwiększyć tej kwoty do wysokości najkorzystniejszej oferty.

Teraz jednak zmieniono zdanie i kolejnym postępowaniu przeznaczono na jego sfinansowanie 5,1 mln zł. Zgłosiło się czterech wykonawców z ofertami od 4,74 mln zł do 7,38 ml zł. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie jako najkorzystniejszą uznał ofertę konsorcjum firm AZI-BUD z Będzina jako liderem i partnerem Banimeksem, również z Będzina (Banimex obecnie pracuje w Nowym Sączu na budowie mostu heleńskiego). Cena oferty miała wagę 60, termin gwarancji 30 a sposób naprawy nawierzchni w trakcie gwarancji – 10. Cena zaoferowana przez konsorcjum to 4 741 804 zł.

kładka na fragmencie EuroVelo11 między Starym Sączem i Nowym Sączem
Fragment projektu kładki na Popradzie. Fot. dokumentacja przetargowa

Obecnie są realizowane pozostałe trzy odcinki trasy nazywanej VeloNatura o łącznej długości 20 km (Barcice-Nowy Sącz; Nowy Sącz Wały – Nowy Sącz Ruiny Zamku oraz Nowy Sącz-Wielogłowy).

Według założeń projektantów, pierwszy z realizowanych fragmentów ścieżki (o długości 6,2 km) z Barcic do Starego Sącza będzie przebiegał zarówno przez tereny zielone jak i po asfaltowej nawierzchni wymagającej kompleksowego remontu. Następnie trasa ma pobiec opisywaną kładką nad Popradem i połączy Stary Sącz z Nowym Sączem.

Najdłuższa jej część (7,3 km) ciągnąć się będzie przez miasto prawym brzegiem Popradu i Dunajca oraz lewym brzegiem Dąbrówki Polskiej. Na wysokości ruin zamku królewskiego trasa zostanie poprowadzona pod mostem im. Józefa Piłsudskiego w kierunku północnym, następnie pobiegnie wałem przeciwpowodziowym oraz nowoprojektowaną kładką na prawy brzeg rzeki Kamienica i dalej po wałach aż do mostu na Łubince. Ostatni kilometr ścieżki na ternie gminy Chełmiec zostanie wykonany po wałach Dunajca. Na trasie zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Rowerzystów

Budowa trzech, łącznie 20-km odcinków, będzie kosztowała niemal 12,4 mln zł. Prace prowadzi firma PBU ZIBUD z Kamienicy a ostateczny termin wykonania to koniec 2018 roku.

VeloNatura to małopolski odcinek trasy EuroVelo 11 o planowanej łącznej długości 271 km. Władze województwa podkreślają, że do 2020 roku w naszym regionie powstanie niespełna 1000 km dróg dla jednośladów. Będą to m.in. VeloMetropolis (od miasta Tarnów do miasta Niepołomice) oraz Wiślana Trasa Rowerowa (od Niepołomic do granicy miasta Krakowa).

Mapa trasy VeloDunajec z nanoszonym postępem prac:

(JO)

Reklama