
Nowosądecki Newag podpisał z PKP Cargo umowę na wykonanie w ciągu najbliższych trzech lat modernizacji 60 lokomotyw spalinowych serii SM48 oraz usługi dodatkowe – poinformował Newag S.A. w komunikacie. Szacunkowa wartość umowy wynosi około 388 mln zł netto (477 mln zł brutto).
Jak podaje sądecki producent taboru kolejowego, przedmiot umowy odnosi się do gruntownej modernizacji 60 egzemplarzy lokomotyw serii SM48 ze zmianą serii na ST48, opierającej się na budowie nowego nadwozia, wymianie aparatury hamulcowej oraz agregatu prądotwórczego, a także maszyn i urządzeń pomocniczych. Modernizacja obejmie również kabinę maszynisty, która zostanie wyposażona w nowoczesny system sterowania oraz stanie się bardziej ergonomiczna.
– Zawarta umowa wpisuje się w realizację strategii Spółki konsekwentnego zwiększania udziału w rynku oraz budowy przewag konkurencyjnych. Jest to także odpowiedź na potrzeby rynku, szczególnie wzrostu przewozu kruszyw, z którym będziemy mieli do czynienia w najbliższych latach. Zastosowane w ramach modernizacji nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne pozwalają na poprawę osiągów trakcyjnych lokomotyw z jednoczesnym istotnym zmniejszeniem zużycia paliwa i poprawą wskaźnika dostępności. Nie bez znaczenia jest również korzystny wpływ modernizacji lokomotyw na środowisko naturalne, dzięki wymianie silników spalinowych – powiedział Czesław Warsewicz, Prezes Zarządu PKP Cargo S.A. po podpisaniu umowy 4 kwietnia w Warszawie.
Modernizacja lokomotyw będzie wykonywana między październikiem 2018 a majem 2020 roku. Szacunkowa łączna wartość umowy wynosi około 388 000 000,00 zł netto.
– Mamy satysfakcję, że możemy kontynuować proces modernizacji lokomotyw spalinowych serii SM48 dla PKP Cargo S.A. W latach 2013-2016 zmodernizowaliśmy już 30 sztuk tych pojazdów. Zdobyte w tym okresie doświadczenie, a także stosowane przez nas nowoczesne technologie i profesjonalna załoga są gwarantem pełnego i terminowego wywiązania się z zawartej umowy – podkreślił Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu Newag S.A.