Strona główna Wiadomości

Prezydent wynajął audytorów. Mają podpowiedzieć, jak poprawić pracę urzędu i miejskich jednostek

audyt w urzędzie miasta nowego sącza
Fot. TK / Twój Sącz

120 tysięcy złotych będzie kosztować audyt zewnętrzny, który na zamówienie prezydenta Ludomira Handzla zostanie przeprowadzony w Urzędzie Miasta Nowego Sącza i kilku miejskich jednostkach. Wynajęta firma ma podpowiedzieć rozwiązania które doprowadzą do „optymalizacji pracy urzędu oraz podległych jednostek”.

– Ma to być zadanie szersze niż zwykła kontrola, bardziej audytorskie, czyli także wypracowanie pewnych rekomendacji, co do optymalizacji efektywności funkcjonowania urzędu. Mam nadzieję, że wszystkie jednostki przejdą ten test pozytywnie, że nie będzie nieprawidłowości, a jeżeli będą wskazania możliwości poprawy funkcjonowania, to tylko lepiej dla całego urzędu, dla poprawy pracy we wszystkich jednostkach podległych oraz wydziałów Urzędu Miasta Nowego Sącza – mówi prezydent Ludomir Handzel.

Jak poinformowało Biuro Prasowe Urzędu Miasta Nowego Sącza, audyt będzie przeprowadzony „według kryteriów kontroli zarządczej, zgodnie z art. 68 ustawy o finansach publicznych: i dotyczyć będzie m.in. zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działania oraz wiarygodności sprawozdań.

Jak podaje UM, audyt przeprowadzi firma audytorsko-konsultingowa SenseMaking Consulting Group Sp. z o.o. z Krakowa. Projektem kierować będzie prof. UJ dr hab. Roman Batko, a zespołem audytorskim wieloletni dyrektor Oddziału NIK, prof. UJ dr hab. Zbysław Dobrowolski.

Audyt ma się zakończyć 15 lipca. Koszt audytu to około 120 tysięcy złotych.

(JO)

Reklama