Strona główna Wiadomości

Szlabany opuszczone nawet wtedy, gdy pociąg stoi na przystanku. Kolej: „to usprawnia zmianę kierunku jazdy”

Reklama
przejazd kolejowy ul. Kościuszki w Nowym Sączu
Przejazd kolejowy na ul. Kościuszki. Przyjechał pociąg-szynobus z Heleny. Pasażerowie zdążyli wysiąść, ale zapory cały czas zamknięte, do czasu kursu powrotnego. Fot. Janusz Miczek / Twój Sącz

Długi czas zamknięcia zapór na ul. Kościuszki bulwersuje naszego Czytelnika który uważa, że zachowanie kolejarzy jest „irracjonalne” i zakrawa na skandal. Kolej nie widzi problemu i stoi na stanowisku, że nawet kilkunastominutowy brak przejazdu… „usprawnia zmianę kierunku jazdy i zapewnia bezpieczną komunikację wszystkim uczestnikom ruchu kolejowego oraz drogowego”.

Do kontrowersyjnej sytuacji dochodzi na przejeździe tuż przed przystankiem Nowy Sącz Miasto (ul. Kościuszki), w kilku przypadkach rano i po południu, kiedy pociąg-szynobus przyjeżdżający od strony Heleny ma odjazd z powrotem za 10 – 20 minut. Mimo, że pociąg stoi na przystanku dość daleko od ulicy Kościuszki, szlaban jest cały czas opuszczony.

Fragmenty z listu naszego Czytelnika, Marka B.:

Nie będę przytaczał wszystkich określeń jakie słychać jest wśród
pasażerów i kierowców, idiotyzm jest najdelikatniejszym określeniem. Ja wysiadam z szynobusu, i kilkadziesiąt innych osób, i udajemy się w stronę dzielnicy Wólki, jedni pod szlabany, inni slalomem pomiędzy szlabanami, i wszyscy złorzeczą na organizację PKP, samochody stoją, zatruwają środowisko spalinami, rogatki zamknięte, szynobus stoi.

Po pracy idę do szynobusu, i od ulicy Ogrodowej nie mam możliwości dostać się na peron kolejowy żeby wsiąść do szynobusu, 10 minut przed odjazdem szynobusu rogatki opuszczone!

Skandal ? Głupota? Złośliwość? Co za geniusz zarządza PKP żeby
takie „cudo” wymyślić”. Przypuszczam, że to przepisy kolejowe, które Cesarz Franciszek ustanowił wraz z oddaniem do użytku linii kolejowej.

przejazd kolejowy ul. Kościuszki
Przejazd na ul. Kościuszki. Fot. Janusz Miczek / Twój Sącz

Poprosiliśmy o komentarz do tej sytuacji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Spółka tłumaczy, że udostępnienie na potrzeby komunikacji zastępczej w czasie budowy nowego mostu na Dunajcu trasy kolejowej „wymaga stosowania ściśle określonych przepisów i zasad bezpieczeństwa”.

– Wspólnie z przewoźnikiem oraz zarządcą drogi ustalono taką organizację ruchu, która zapewnia bezpieczeństwo oraz sprawne kursowanie pociągów na linii jednotorowej podczas wjazdu do przystanku i zmiany kierunku jazdy na powrót pociągu – podkreśla Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Według przedstawicielki kolei założono, że zarówno na przejeździe kolejowym na ul. Krakowskiej, jak i na ul. Szwedzkiej oraz Kościuszki, zamknięcie rogatek może trwać maksymalnie 10 – 12 minut.

Dorota Szalacha nie odniosła się do sytuacji, kiedy zapory na ul. Kościuszki zamknięte są nieco dłużej. – Ustalona organizacja ruchu pozwala na szybszy przejazd pociągów, usprawnia zmianę kierunku jazdy i zapewnia bezpieczną komunikację wszystkim uczestnikom ruchu kolejowego oraz drogowego – powtarza przedstawicielka PKP PLK.

(JO)

Reklama