Strona główna Wiadomości

Węgierska bis – nowa koncepcja przebiegu

konsult1
Konsultacje w ratuszu w sprawie przebiegu Węgierskiej bis. 30.06.2014. Fot. Urząd Miasta Nowego Sącza

Zdecydowano o wytyczeniu kolejnego, czwartego przebiegu tzw. Węgierskiej bis – poinformował Urząd Miasta Nowego Sącza. To konsekwencja odbytych tydzień temu konsultacji społecznych w sprawie zaproponowanych wcześniej  wariantów przebiegu nowej ulicy.

Konsultacje przeprowadza – w imieniu Urzędu – krakowska firma Sweco Infraprojekt, która kilka miesięcy temu zaoferowała najniższą cenę (412 050 zł brutto) za opracowanie „wielobranżowej koncepcji programowo – przestrzennej” zadania „budowa nowego połączenia miast Nowy Sącz i Stary Sącz”.

Do konsultacji zaprezentowano trzy koncepcje przebiegu Węgierskiej bis. Zgłoszono do nich kilkadziesiąt zastrzeżeń. Wczoraj (7 lipca) obradowała rada techniczna która zdecydowała, że zostanie przedstawiony czwarty, kompromisowy wariant.

Wariant czwarty będzie uwzględniał zgłoszone uwagi zarówno mieszkańców jak i przedsiębiorców, działkowców i różnych grup społecznych. Uważam, że ta czwarta koncepcja będzie kompromisowa i efektywna pod względem kosztów finansowych, społecznych jak i pod względem funkcjonalności. Moim celem jest uzyskanie decyzji środowiskowej w połowie przyszłego roku – deklaruje Ryszard Nowak, prezydent Nowego Sącza.

Rozpoczęły się już prace nad opracowaniem szczegółów czwartej koncepcji. Po ich zakończeniu znowu będą konsultowane.

Węgierska bis, to druga obecnie, po obwodnicy północnej, kluczowa dla Nowego Sącza inwestycja drogowa. Nowa droga usprawni i rozładuje ruch kołowy na trasie do Starego Sącza i z powrotem, ale też – co równie ważne – udostępni tereny pod inwestycje usługowe i przemysłowe w dzielnicy Biegonice – Tłoki. Powierzchnia strefy przemysłowej między linią kolejową a wałem na Dunajcu szacowana jest na ok. 150 ha – przypomina Urząd Miasta Nowego Sącza.

Według założeń projektowana ulica ma mieć około 5,5 km długości. W Nowym Sączu zjazd na nią przewidziany jest w okolicach ulicy Piramowicza, a po przejściu nowym mostem nad Popradem droga włączy się w obwodnicę starosądecka pomiędzy wiaduktem kolejowym a mostem św. Kingi.

(edred)

Reklama