Strona główna Wiadomości

ZUS w końcu otworzył sądeckie – szóste w Polsce – Centrum Obsługi Telefonicznej

COT ZUS Nowy Sącz otwarcie
Wstęgę w nowym Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS przecinają przedstawiciele instytucji, władze samorządowe oraz Wiesław Janczyk, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów (drugi z prawej). Fot. Maria Olszowska / Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu

We wtorek w nowosądeckim oddziale Zakładu Ubezpieczeń Społecznych otwarto Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. To szóste w Polsce call center obsługujące infolinię tej instytucji. Do pracy przyjęto ponad 50 osób.

Pierwotnie uruchomienie COT w budynku ZUS przy ul. Sienkiewicza zapowiadano na koniec zeszłego roku, potem mówiono o wiośnie br. ale wstęgę w wyremontowanych i wyposażonych pomieszczeniach oficjele przecięli dopiero 5 września.

Jak podaje ZUS centrum obsługuje 76 pracowników, z czego nowo przyjęci to 56 osób. Warto przypomnieć, że w czasie prowadzonej jeszcze w ubiegłym roku rekrutacji na stanowiska – na których zarabia się średnio około 2500 zł brutto – zgłosiło się niemal 500 osób.

Nowosądeckie Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS jest szóstą taką placówką w strukturach tej instytucji. Dotychczas funkcjonowały COT-y w Węgrowie i Mińsku Mazowieckim (mazowieckie) Grudziądzu (kujawsko-pomorskie), Miastku (pomorskie) oraz, od końca lipca br., w Jaśle (podkarpackie).

Pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępni są wykwalifikowani konsultanci, przeszkoleni w zakresie profesjonalnej obsługi klientów. COT obsługując klientów, wykorzystuje również inne kanały komunikacji takie jak czat i e-mail. Oprócz ogólnych informacji, za pośrednictwem COT klienci mogą uzyskać informacje w sprawach indywidualnych, gdyż funkcjonują systemowe mechanizmy bezpiecznej autoryzacji.

Kontakt z ZUS za pośrednictwem COT jest popularnym kanałem komunikacji z Zakładem. Konsultanci odbierają dziennie od 12 tys. do 15 tys. połączeń telefonicznych. Według rzecznika ZUS Wojciecha Andrusiewicza, po uruchomieniu nowych punktów (w Jaśle i Nowym Sączu), spadnie czas oczekiwania na połączenie z infolinią ZUS.

(JO)