Strona główna Z kraju

15 mln zł na projekty podstacji trakcyjnych w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”

Reklama
nowa linia kolejowa podstacje - Lokalizacje podstacji trakcyjnych i kabin sekcyjnych na trasie linii kolejowej „Podłęże-Piekiełko”
Lokalizacje podstacji trakcyjnych i kabin sekcyjnych na trasie linii kolejowej „Podłęże-Piekiełko”. Grafika: PKP PLK

– Podpisaliśmy umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie szybkim pociągom w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego. Inwestycje za przeszło 15 mln zł netto finansowane są ze środków budżetowych – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Jak podają PKP PLK umowy podpisane z Egis Poland Sp. z o.o. i konsorcjum DOHWA POLSKA Sp. z o.o. oraz Dohwa Engineering Co. przewidują zaprojektowanie podstacji trakcyjnych, kabin sekcyjnych oraz naziemnych i podziemnych linii energetycznych. Wykonawcy mają 38 miesięcy na przygotowanie dokumentacji i uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń budowlanych.

Reklama

Polskie Linie Kolejowe podkreślają, że wykonanie infrastruktury energetycznej jest ważną częścią wartej kilkanaście milardów inwestycji umownie nazywanej „Podłęże-Piekiełko”.

– W ramach realizowanej od 2023 roku modernizacji linii kolejowej z Chabówki do Nowego Sącza oprócz peronów, torów, tuneli i wiaduktów powstaje również nowa sieć trakcyjna, co pozwoli na kursowanie pociągów zasilanych energią elektryczną. Prace obejmują obecnie budowę podstacji w Przymłyniu, Pisarzowej, Limanowej i Mszanie Dolnej. Pozostałe potrzebne obiekty dla inwestycji zostaną zaprojektowane w ramach podpisanych w tym tygodniu umów – wyjaśnia Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Obecnie prace budowlane w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko” toczą się na czterech fragmentach modernizowanej linii kolejowej nr 104 (stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte). Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2030 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.

(JO)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj