
Sieć dyskontowa Biedronka zlikwidowała jeden ze swoich nowosądeckich sklepów. Mimo to wciąż dominuje w handlu detalicznym w mieście – ma jeszcze 10 innych placówek działających pod tym szyldem.
– Sklep sieci Biedronka zlokalizowany przy ul. Węgierskiej 79 w Nowym Sączu został zamknięty ze względu na kończącą się umowę najmu. Nie planujemy w najbliższym czasie zamknięcia innych sklepów w tej miejscowości – poinformowało nas Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska S.A., do której to firmy należą dyskonty Biedronka.
Biedronka przy ul. Węgierskiej 79 działała od 2008 roku w budynku o powierzchni 1100 m.kw. na miejscu sklepu niemieckiej sieci Plus, przejętej przez Jeronimo Martins. Od tego czasu na Węgierskiej zaczęło przybywać konkurencyjnych, dużych sklepów. Działa tu m.in. Rafa, Carrefour, inna Biedronka, a od ubiegłego roku także Lidl. Według wielu osób robiących zakupy w tej części miasta to właśnie zlikwidowana Biedronka miała najmniej korzystną lokalizację i po prostu nie wytrzymała konkurencji.
– Zła lokalizacja i trudna dostępność tego sklepu na pewno przyczyniły się do zamknięcia. Z drugiej strony na przeciwko znakomicie pracuje Rafa. Ludzie zaczynają doceniać jakość, a Biedronka jest kojarzona z towarami niższej jakości – uważa Józef Pyzik, prezes zarządu Kongregacji Kupieckiej ZHiU w Nowym Sączu i jednocześnie właściciel wielu mniejszych sklepów spożywczych w mieście i okolicach.

Zdaniem Pyzika zamknięcie jednej Biedronki nie zmienia trudnej sytuacji mniejszych sklepów, które przegrywają z wielkimi sieciami. – Mamy w Nowym Sączu jedenaście czy teraz dziesięć Biedronek, trzy Lidle, Carrefour, Tesco, Real… A z drugiej strony niedawno zamknęły się kolejne polskie, małe sklepy na Kochanowskiego czy Wojska Polskiego – wylicza Józef Pyzik.
Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce a Jeronimo Martins Polska S.A. to jedna z czołowych pod względem wielkości firm w kraju. Obecnie należy do niej ponad 2600 sklepów w ponad 1000 miejscowości. Mimo, że ekspansja sieci wyhamowała, to zamknięcia jej sklepów należą do rzadkości, a firma deklaruje otwieranie około 100 nowych placówek rocznie.
(z)