
Producent lodów Koral wprowadza na rynek swoją nową markę: „Bracia Koral”. To jeden z elementów świętowania przypadającego w tym roku 35-lecia powstania firmy.
Pojawiają się już pierwsze bilbordy reklamowe „Braci Koral” z hasłem „lody jak dawniej”. Jak dowiedzieliśmy się w firmie, ogólnopolska kampania reklamowa ruszy w Wielkanoc.
Nasza nowa linia lodów na początku będzie liczyła sześć pozycji – powiedziano nam w firmie Koral. Będą cztery smaki lodów w dużych opakowaniach familijnych i dwa sorbety w małych kubkach. W tym roku przypada 35. rocznica powstania firmy. Nowa linia produktów którą firma oprócz wprowadzenia nowej linii zamierza uczcić też konkursem konsumenckim pod hasłem „Koralowe pyszne 35 lat”. „Bracia Koral” mają być równoległą marką do innych produktów sprzedawanych od lat pod nazwą „Koral”. W firmie zaprzeczono, że planuje się zmianę logo i nazwy przedsiębiorstwa.
Rocznie w Polsce sprzedaje się około 140 milionów litrów lodów. Wartość tego rynku szacuje się na blisko 1,5 miliarda złotych (dane Nielsen za II 2013 – I 2014). Większościowy udział w rynku mają tzw lody impulsowe (np. w małych kubkach, na patyku, w rożkach itp). Natomiast duże opakowania familijne stanowią około 38 % rynku.
Według danych za 2011 (Nielsen) rok firma Koral miała około 16 % rynku w Polsce. To zarówno w ujęciu objętościowym jak i wartościowym. Wyprzedza ją jedynie koncern Unilever ze swoją marką Algida (ponad 30 % udziału w rynku). Natomiast firma Koral podaje, że jej udziały w rynku są podobne do Unilevera. Wynoszą po około 30 %.
(ZET)
Zobacz: Córki Józefa Korala wśród stu najbogatszych Polek
Brawo dla Panów Koral. Jak się chce to się da. Miejmy nadzieję że się nie sprzedadzą tak jak prawie wszystkie inne firmy, które miały jakieś tradycje w branży cukierniczej.