Handel internetowy z roku na rok rośnie w siłę. Z jednej strony to świetna informacja dla przedsiębiorców, którzy działają online. Z drugiej wiadomość, że konkurencja jest coraz większa. Co zrobić, żeby wyróżnić się na tyle konkurentów? Odpowiedzi na to i podobne pytania znajdziesz w tym artykule.
Dlaczego warto (trzeba) działać dziś online?
Ostatnie lata pokazują, że coraz więcej osób przekonuje się do zakupów w sieci. Jeśli zajrzymy do statystyk, dowiemy się, że, już 77% użytkowników Internetu robi zakupy online. Ten trend wyczuwają przedsiębiorcy. Coraz chętniej uruchamiają sklepy internetowe lub otwierają nowe działalności, które funkcjonują wyłącznie w sieci.
Popularność zakupów internetowych jest spowodowana co najmniej trzema czynnikami, czyli wygodą, prostotą i możliwością wyboru. To elementy, które szczególnie cenią sobie kupujący. Jeśli dodamy do tego niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych i dostęp 24/7, to mamy już sporo argumentów za rynkiem e-commerce.
Jednak w takich warunkach, kiedy konkurentów przybywa z dnia na dzień, nie jest łatwo o uwagę użytkowników. Dlatego, żeby Twój sklep internetowy przynosił zyski i spełniał oczekiwania, musi wyróżniać się jakością na tle konkurencji. Jaki powinien być dobry sklep internetowy? Szczegóły znajdziesz w dalszej części tego tekstu.
Jak wygląda i działa skuteczny e-sklep?
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, wiadomo, że chcesz osiągać jak najlepsze wyniki. Chcesz, żeby Twoja marka rosła w siłę i była rozpoznawalna. Wpływ na to ma bardzo wiele czynników. Jednym z kluczowych są: jakość treści, wygląd (czyli design) oraz elementy techniczne na stronie Twojego e-sklepu.
Oto kilka punktów, o które koniecznie musisz zadbać.
Podstawy, czyli domena i hosting
Żadna strona internetowa czy e-sklep nie może obyć się bez domeny i hostingu.
Domena to Twój niepowtarzalny adres internetowy, który wykupujesz od firmy sprzedającej domeny. Zazwyczaj odbywa się to w cyklu rocznym. Skuteczna domena to taka, którą łatwo zapamiętać i zapisać. W wielu przypadkach składa się z nazwy firmy i końcówki charakterystycznej dla przedsiębiorstw działających w Polsce, czyli „.pl”.
Hosting to wykupione miejsce na serwerze. Właśnie tam znajdują się wszystkie pliki, które tworzą Twój sklep internetowy. Dobry hosting powinien być bezawaryjny i przystosowany do wielkości elementów, z których składa się Twój e-sklep. Zwróć uwagę także na bezpieczeństwo, czyli ochronę przed atakami hakerów i możliwością przywrócenia danych (tzw. back-up).
Atrakcyjny i nowoczesny wygląd
Poza kwestiami technicznymi trzeba zwrócić także uwagę na estetykę. Wygląd e-sklepu może mieć decydujące znaczenie. To często od niego zależy, czy klient uzna Twoją firmę za godną zaufania i uwagi, czy przejdzie na stronę konkurencji.
Dobry sklep internetowy powinien przyciągać uwagę, być spójny kolorystycznie i pasować do Twojej branży. Użytkownicy powinni od razu rozpoznawać, czym zajmuje się Twoja firma. Przejrzystość i prostota to istotne cechy, które warto mieć z tyłu głowy podczas projektowania e-sklepu.
Bezpieczeństwo, czyli certyfikat SSL
Niemały wpływ na zaufanie klientów ma również bezpieczeństwo. To dzięki certyfikatowi SSL odwiedzający mają pewność, że ich dane wpisywane podczas zakupów są bezpieczne. Co więcej, wyszukiwarka Google lepiej ocenia strony, które posiadają zabezpieczenia przed wirusami i atakami hakerów. W innym wypadku przed wejściem na stronę sklepu potencjalni klienci są ostrzegani przed połączeniem niezabezpieczonym.
Responsywność, czyli bądź elastyczny
Coraz więcej kupujących korzysta z urządzeń mobilnych do robienia zakupów. Aby Twój sklep wyświetlał się tak samo dobrze na smartfonach czy tabletach jak na komputerach stacjonarnych, musi być responsywny. To ważne dla użytkowników, którzy szukają produktów i usług przy pomocy różnych urządzeń.
Ponadto warto zaznaczyć, że wyszukiwarka Google lepiej pozycjonuje strony internetowe, które wyświetlają się poprawnie na małych i dużych rozdzielczościach ekranu.
User Experience, czyli dbałość o użytkownika
Podczas projektowania strony koniecznie zwróć uwagę na pozytywne doświadczenia użytkownika, czyli User Experience. Sklep internetowy zgodny z zasadami UX to sklep wygodny, przejrzysty i użyteczny. W takim sklepie już podczas pierwszej wizyty użytkownik bez problemu wie, gdzie znaleźć interesujące go informacje i jak dokonać zakupu.
Różne formy komunikacji z klientem
Współczesny klient sklepu internetowego chce mieć kontakt ze sprzedawcą. Dlatego powinieneś zadbać o jak najwięcej możliwość skontaktowania się z Twoją firmą. Poza klasycznymi rozwiązaniami takimi jak: telefon czy e-mail, pomyśl o narzędziach takich jak: komunikator na stronie czy opcja callback (konsultant oddzwania do klienta ze strony).
Im więcej form komunikacji, tym więcej klientów się do Ciebie zgłosi. Dzięki czemu użytkownicy dokonają świadomego zakupu, a Ty lepiej poznasz swoją grupę docelową i będziesz wiedział, w którą stronę rozwijać swoją działalność.
Co powinien zawierać sklep internetowy – podsumowanie
To oczywiście nie wszystkie elementy, z których składa się sklep internetowy. Warto wspomnieć także o innych równie istotnych kwestiach takich jak:
- integracje z systemami płatności,
- integracje z firmami kurierskimi,
- integracje z systemami księgowości,
- wysokiej jakości treści (m.in. opisy produktów),
- przejrzysty i zgodny z literą prawa regulamin i zasady RODO.
Jak widzisz, do powstania e-sklepu potrzeba wielu skoordynowanych działań. Często właściciel rozwijającej się firmy nie jest w stanie tego wszystkiego ogarnąć. Dlatego wielu przedsiębiorców zgłasza się do doradców internetowych (np. agencji WeNet).
Dobra agencja interaktywna skupia w swojej ofercie wszystkie narzędzia niezbędne do uruchomienia sklepu internetowego. Poza samą budową służy wsparciem przy wdrażaniu metod płatności czy współpracy z firmami kurierskimi. Ma na pokładzie także copywriterów, którzy przygotowują atrakcyjne treści zgodne z zasadami SEO.
Jeśli potrzebujesz pomocy przy rozwijaniu swojej działalności e-commerce, wejdź na stronę WeNet.pl i sprawdź, jakie wsparcie oferują profesjonaliści.
(materiał promocyjny)
Reklama



![Linia kolejowa nr 104. Prace modernizacyjne w Nowym Sączu i Marcinkowicach [ZDJĘCIA] Prace w rejonie przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Kościuszki w Nowym Sączu](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2025/12/Prace-w-rejonie-przejazdu-kolejowo-drogowego-na-Kosciuszki2-100x75.jpg)

![RobimyCośWięcej: „Rozpalamy noc” [VIDEO] teledysk „Rozpalamy noc", stworzony przez wolontariuszy inicjatywy RobimyCośWięcej z Nowego Sącza](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2025/12/maxresdefault-1-100x75.jpg)