
Miejski Zarząd Dróg właśnie ogłosił przetarg na przebudowę ulicy Kolejowej. To największa i najważniejsza tegoroczna inwestycja na miejskich ulicach.
Zniszczona przez duży ruch samochodowy i nieremontowana od kilkudziesięciu lat ul. Kolejowa ma być przebudowana na całym odcinku, od ul. Nawojowskiej do zbiegu z ul. Waryńskiego i Zieloną. Oprócz położenia nowej nawierzchni zakres robót obejmuje również przebudowę sieci energetycznej i teletechnicznej, rozdzielenie kanalizacji deszczowej i sanitarnej czy też prace przy przyłączach gazowych.

W trakcie remontu będą przebudowane zjazdy w ul. Sienkiewicza i Batorego oraz skrzyżowanie z ulicami Zieloną i Waryńskiego a także chodniki po obu stronach ulicy (zastosowana zostanie szara kostka betonowa). Przebudowie ulegnie również skrzyżowanie z ul. Nawojowską. Mają się tu pojawić dodatkowe pasy skrętu w prawo; nowa będzie również sygnalizacja świetlna, która m.in. umożliwi warunkowy skręt w prawo (teraz jest to niemożliwe).
Kierowców i mieszkańców okolicy na czas remontu czekają zapewne spore utrudnienia, choć Miejski Zarząd Dróg nie dopuszcza całkowitego zamknięcia ulicy na czas przebudowy i nakazuje wykonywać prace etapami. Na razie jednak nie wiadomo, jak będą zorganizowane objazdy – projekt organizacji ruchu na czas prac ma dopiero przygotować wyłoniony w przetargu wykonawca.
Według założeń przetargu wykonawca ma 120 dni na wykonanie wszystkich robót (od czasu podpisania umowy). MZD poleca jednocześnie, aby „prace przy realizacji zamówienia trwały od świtu do zmierzchu”.

Oferty w postępowaniu przetargowym można składać do 6 czerwca. – O ile procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń to chcielibyśmy, żeby ciężki sprzęt wjechał na ulicę Kolejową jeszcze w czerwcu – powiedział kilka dni temu na antenie Radia Kraków wiceprezydent Nowego Sącza Wojciech Piech.
Miasto na przebudowę ulicy Kolejowej wstępnie zarezerwowało w swoim budżecie 3 mln zł. Głównym kryterium oceny ofert ma być wysokość ceny za wszystkie prace (znaczenie w 90 proc.) oraz termin gwarancji na roboty budowlane.
(JO)


![Pierwszy odcinek modernizowanej linii kolejowej 104 gotowy. [Rabka Zaryte odjazdy pociągów] Uroczysty przejazd pociągiem retro do Rabki Zaryte z okazji wznowienia połączeń](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2025/12/uroczysty_przejazd_pociagiem_retro_do_Rabki_Zaryte-100x75.jpg)




Właściwie to tam przy okazji tego remontu śmiało można by zrobić rondo na Nawojowska/Kolejowa, takie nieduże, z malutką wysepką na środku. Ułatwiłoby chyba wszystkim życie i poprawiłoby płynność ruchu. Tylko niech nikt nie tłumaczy że za mało miejsca, bo np. w Chorzowie (że o Anglii nie wspomnę) robią nawet takie jak na zdjęciu mini-ronda i jakoś da się :)
i jeszcze jeden przykład z Chorzowa. A tak to objaśnia portal edroga.pl: Przebudowa skrzyżowania przyniosła następujące efekty:
1. poprawiła czytelność skrzyżowania,
2. poprawiła bezpieczeństwo ruchu – obecnie szczególną uwagę musi zachować każdy kierujący zbliżający się do skrzyżowania,
3. wyniesiona, wybrukowana wyspa środkowa wymusiła spowolnienie ruchu na drodze mającej do czasu przebudowy pierwszeństwo przejazdu (dodatkowo w odległości ok. 100 m wybudowano wyniesione przejście dla pieszych).
tutaj więcej dla ciekawych: http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/mini-ronda-dla-bezpieczenstwa-i-uspokojenia-ruchu-cz-ii-14011402/mini-rondo-skutecznie
No tak wszystko przebudują a w lewo z Kolejowej w Nawojowską dalej nie będzie można skręcać, ci co to projektują to są chyba jakieś durnie.