
– Z początkiem marca ruszają następne roboty budowlane w zakresie torów, peronów, obiektów inżynieryjnych, a także urządzeń energetyki i sterowania ruchem kolejowym na linii do Muszyny i Krynicy – informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Od 1 marca do 11 czerwca przewoźnicy wprowadzają w związku z tym zastępczą komunikację autobusową. Pociągi nie będą kursować na odcinku od Nowego Sącza lub Starego Sącza do Muszyny i Krynicy Zdrój.
Kolejny rok na linii nr 96 Tarnów – Leluchów zwanej potocznie „kryniczanką” oraz łączącą się z nią linią nr 105 Muszyna – Krynica Zdrój trwają prace modernizacyjne. Tym razem zaplanowano modernizację peronów na stacjach i przystankach: Barcice, Młodów, Łomnica Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów Zdrój, Milik, Muszyna Zdrój.
– Dzięki temu zwiększy się komfort pasażerów pociągów, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Odnowione obiekty, służące podróżnym są już w Tuchowie, Andrzejówce i w Starym Sączu. W trakcie jest przebudowa obiektów dla podróżnych na stacjach Rytro i Muszyna. Prace kontynuujemy w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”. Projekt za 73 mln zł obejmuje łącznie 13 stacji i przystanków na linii nr 96 i 105 – podkreśla Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Ale to jeszcze nie wszystko. 1 marca rozpoczynają na „kryniczance” kolejne inwestycje za blisko 118 mln zł netto ze środków KPK i własnych PKP PLK.
– Na odcinku Stary Sącz – granica państwa wyremontujemy tory i 23 przejazdy kolejowo-drogowe oraz 60 obiektów inżynieryjnych (mosty nad potokiem, przepusty, ściany oporowe). W zakresie prac jest także most w Muszynie nad rzeką Poprad. Na trzech skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w Rytrze i w Muszynie pojawią się nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Planowane zadania obejmują również sieć trakcyjną na trasie między Starym Sączem a Piwniczną. Dzięki pracom wyeliminujemy ograniczenia w ruchu i podniesiemy prędkość nawet do 120 km/h na szlaku Stary Sącz – Rytro. Zwiększymy jednocześnie poziom bezpieczeństwa. Ponadto zabudowa toru bezstykowego wpłynie także na lepszy komfort jazdy pociągiem. Efekty naszych prac doświadczą również podróżni na przystanku Piwniczna Zdrój, gdzie planujemy odnowienie peronu – wylicza rzeczniczka Polskich Linii Kolejowych.
Zakończenie zasadniczych prac planowane jest w czerwcu, a do końca bieżącego roku przewidziane są roboty końcowe wokół torów. Linia kolejowa do Krynicy Zdroju będzie zamknięta dla pociągów do 11 czerwca. Komunikację zastępczą przewidziano na odcinkach między Nowym Sączem lub Starym Sączem a Muszyną i Krynicą. Szczegółowe informacje dostępne na stacjach i przystankach oraz stronach przewoźników. Pomocny może też być np. Portal Pasażera. Warto też wziąć pod uwagę, że 9 marca wchodzi w życie wiosenna korekta rozkładu jazdy.
(JO)