Strona główna Wiadomości

Do Muszyny i Krynicy-Zdroju znowu można dojechać pociągiem. A za kilka dni korekta rozkładu jazdy

Reklama
pociągi do Krynicy Zdrój wznawiają kursowanie. EZT na linii nr 96 w Nowym Sączu
Fot. JO/Twój Sącz

Od 12 czerwca na trasę między Tarnowem a Muszyną i Krynicą wraca pełny ruch pociągów. W ostatnich miesiącach na niektórych odcinkach linii kolejowej nr 96 działała autobusowa komunikacja zastępcza. PKP Polskie Linie Kolejowe kończą najważniejsze prace modernizacyjne w zakresie torów, peronów, obiektów inżynieryjnych urządzeń energetyki i sterowania ruchem kolejowym. Warto też pamiętać, że 15 czerwca wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy i sprawdzić nowe godziny odjazdów i przyjazdów pociągów.

– Na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów oraz na linii nr 105 Muszyna – Krynica-Zdrój zakończyliśmy najważniejszy etap prac. Pozwala to na wznowienie bezpośrednich połączeń pociągiem do Muszyny i Krynicy. Zadania inwestycyjne objęły modernizację peronów na stacjach i przystankach. Dotyczyły także torów, obiektów inżynieryjnych oraz przejazdów kolejowo-drogowych i sieci trakcyjnej. Dzięki tym realizacjom zapewniamy coraz lepszy standard podróży. Ułatwiamy także dostęp do atrakcji turystycznych oraz uzdrowiskowych w Dolinie Popradu – mówi Dorota Szalacha z zespou prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Reklama

W ramach prac PKP PLK odnowiły perony na stacjach i przystankach: Tuchów, Andrzejówka, Stary Sącz, Barcice, Rytro, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Muszyna oraz Muszyna-Zdrój.

Modernizację peronów na 13 stacjach i przystankach na linii nr 96 i 105 za 73 mln zł zrealizowano w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”.

Natomiast trwające jeszcze zadania w zakresie torów, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych mają łączną wartość blisko 118 mln zł. Finansowane są ze środków własnych PKP PLK oraz Krajowego Programu Kolejowego. – Wyremontowane tory, sieć trakcyjna oraz 23 przejazdy kolejowo-drogowe i 60 obiektów inżynieryjnych na odcinku Stary Sącz – Leluchów sprawią, że pociągi przyspieszą – zwraca uwagę Dorota Szalacha.

Zobacz koniecznie: Pociąg IC Malinowski na trasie Kraków – Nowy Sącz – Krynica-Zdrój będzie jeździł 7 dni w tygodniu

PKP Polskie Linie Kolejowe zaznaczają, że w ciągu najbliższych miesięcy, w trakcie ruchu pociągów, prowadzone będą dalsze prace m.in. związane z wymianą urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Pozwolą one na sukcesywne podnoszenie prędkości i eliminowanie istniejących ograniczeń na wielu przejazdach kolejowo-drogowych.

– Od nowego rozkładu jazdy 2025/2026 możliwe będzie podniesienie prędkości nawet do 120 km/h na przeważającej części odcinka Stary Sącz – Rytro. Na odcinku Rytro – granica państwa, dzięki przeprowadzonej regulacji toru podniesiona zostanie prędkość o 20/30 km/h. Od grudniowego rozkładu jazdy czas przejazdu pociągów skróci się o około 10 minut – zapowiada PKP PLK.


Zwracamy uwagę, że w najbliższych dniach wchodzi w życie wakacyjna korekta rozkładu jazdy. Będzie obowiązywać od 15 czerwca do 31 sierpnia. Po niej przed końcem roku będą jeszcze dwie korekty rozkładu jazdy pociągów. Warto sprawdzać przed wyruszeniem w podróż aktualny rozkład. Najwygodniej zrobić to m.in. w serwisie https://portalpasazera.pl/ Poniżej odjazdy ze stacji Nowy Sącz.

Pociągi do Krynicy Zdrój. Odjazdy ze stacji Nowy Sącz, ważne od 15 czerwca 2025
odjazdy pociągów ze stacji Nowy Sącz, ważne od 15 czerwca 2025 część 2
rozkład jazdy Nowy Sącz, objaśnienie skrótów

(JO)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj