
Na budowanym od lipca 2019 roku moście na Dunajcu w miejscowości Kurów (DK 75) układana jest warstwa ścieralna nawierzchni a zaawansowanie prac inżynierskich wynosi 93 proc. – poinformował w środę krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Przejazd nowym mostem będzie możliwy prawdopodobnie już w drugiej połowie października.
Nowy obiekt na trasie Nowy Sącz – Brzesko, który zastąpi most zbudowany w latach 40. ubiegłego wieku, ma cztery przęsła. Odległości pomiędzy nimi wynoszą 100 m – 200 m – 200 m – 100 m. Stałe podpory mostu znajdują się poza nurtem rzeki Dunajec. Całkowita długość mostu wynosi 602 m, szerokość 17,18 m; ma po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Charakterystyczne trzy pary pylonów z dziewięcioma wantami na każdym z nich, wznoszą się 33,5 m od poziomu terenu, a 22,8 m od jezdni.
Jak nas poinformowała Iwona Mikrut z GDDKiA Oddział Kraków, most może być przejezdny już w drugiej połowie października. – Dużo zależy od warunków atmosferycznych – zastrzegła.

Prace związane z przebudową układu komunikacyjnego wokół mostu potrwają dłużej, do kwietnia 2022 roku. W tym przypadku droga krajowa nr 75 zostanie rozbudowana do klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), a skrzyżowania DK75 z drogą gminną w Kurowie i parking z miejscem ważenia pojazdów będą przebudowane. Powstaje również ciąg pieszo-rowerowy. Stary most zostanie rozebrany, a na jednym z jego przyczółków urządzony zostanie punkt widokowy.
Prace za ponad 189 mln zł wykonuje polsko-węgierskie konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX z Będzina i Hódút (Hódmezővásárhelyi Útépitő) z Węgier.
(JO)