
Opracowanie dokumentacji w planowanym przedsięwzięciu „Budowa połączenia DK 87 z DW 969 w Nowym Sączu wraz z budową mostu na rzece Dunajec” będzie dofinansowane z rządowego programu „Mosty dla regionów”. We wtorek poinformowano o podpisaniu umowy w tej sprawie między wojewodą a marszałkiem.
Dofinansowanie dotyczy II etapu planowanej inwestycji: „Opracowanie projektu budowlanego, w tym niezbędnej dokumentacji technicznej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)”. Przyznana dotacja wynosi 256 tys. zł. Całkowita wartość tego etapu to 1 615 891,60 zł, z czego łączna wartość wsparcia z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej „Mosty dla Regionów” to 1 280 000,00 zł, co stanowi 80% kosztów kwalifikowanych. Zakończenie realizacji etapu II zaplanowano na koniec listopada 2024 r.

Koncepcję nowego połączenia Starego Sącza i Nowego Sącza wraz z budową mostu na Dunajcu w rejonie ul. Podmłynie i osiedla Tłoki wspólnie przygotowują Województwo Małopolskie (pełni rolę inwestora), Miasto Nowy Sącz, Powiat Nowosądecki oraz gminy Podegrodzie i Chełmiec. Preferowany przez władze Nowego Sącza i okoliczne samorządy „wariant C” ma już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, wydaną jeszcze w 2020 roku przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie, ale wciąż jeszcze rozpatrywane są odwołania (wariant „C” został zakwestionowany m.in. przez Ryszarda Florka, właściciela firmy Fakro wraz z Sądecką Izbą Gospodarczą). Obecnie Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska informuje o kolejnym terminie załatwienia sprawy – do 30 maja br. Patrz pismo poniżej:

Jak przypominają władze województwa, w ramach inwestycji powstanie ok. 530-metrowa przeprawa mostowa na rzece Dunajec wraz z dojazdami łączącymi obiekt z drogą krajową 87 oraz obwodnicą Podegrodzia (drogą wojewódzką 969). Początek inwestycji planuje się na skrzyżowaniu zachodniej obwodnicy Nowego Sącza (droga powiatowa nr 1583K) z ul. „Młyńczyska” (droga gminna nr 293981K) w miejscowości Podrzecze przy zbiorniku retencyjnym. Dalej nowa droga przebiegać będzie w kierunku północno-wschodnim przez tereny rolnicze, wzdłuż zachodniego wału przeciwpowodziowego Dunajca. W ramach inwestycji przewiduje się także m.in. budowę ronda w Nowym Sączu, skrzyżowania z dodatkowymi jezdniami do obsługi terenów przyległych. Koniec trasy przewiduje się na projektowanym skrzyżowaniu drogi krajowej 87 (ul. Węgierska) i drogi gminnej nr 293258K (ul. Podmłynie) w Nowym Sączu, po zachodniej stronie linii kolejowej nr 96.
Koszt całej inwestycji wraz z wykupem gruntów szacowany jest na 250 mln zł z czego 140 mln zł ma pochodzić z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. W zeszłym roku jako termin zakończenia inwestycji podawano rok 2026.
(JO)