
PKP-Polskie Linie Kolejowe wybrały najkorzystniejsze oferty w dwóch przetargach na budowę nowych przystanków „Gorzków” oraz „Dąbrówka”. W obu przypadkach wskazano firmę Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej.
PKP-PLK budują przystanki w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. W Nowym Sączu, na linii nr 96 Tarnów – Leluchów, zaplanowano dwa nowe przystanki. Pierwszy, zlokalizowany w rejonie ul. Łącznik i określany jako „Nowy Sącz Gorzków” ma zostać zaprojektowany, wybudowany i oddany do użytku przed końcem 2023 roku. Przy dwutorowej na tym odcinku linii mają powstać dwa perony o długości 200 m każdy. Przewidziano wiaty peronowe, ławki, gabloty informacyjne i oświetlenie. W miejscu istniejącego obecnie przejścia przez tory ma powstać przejście podziemne.
Natomiast na odcinku Nowy Sącz – Nowy Sącz Biegonice, na działce leżącej wzdłuż toru kolejowego równoległego do ul. Węgierskiej (między sklepem Castorama a halami firmy Fakro), kolej chce urządzić peron jednokrawędziowy o długości 200 m i szerokości 4 m. Termin realizacji – grudzień 2023.
W przetargu wpłynęły oferty znacznie przekraczające budżet przeznaczony przez kolej na inwestycję (22 mln zł brutto na „Gorzków” i 13,2 mln zł na „Nowy Sącz Dąbrówka”. Dlatego PKP-PLK przeprowadziły aukcję elektroniczną i właśnie poinformowały o wyborze najkorzystniejszych ofert. W obu przypadkach za takie uznano propozycje firmy Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej. która specjalizuje się w realizacjach z zakresu infrastruktury mostowej, drogowej i kolejowej. PKP-PLK podają, że zwiększyły środki na realizację przedsięwzięcia ale na razie nie podały szczegółów odnośnie kwot, jakie zaproponował zwycięzca aukcji.
PKP-PLK zastrzegają, że procedura przetargowa jeszcze się nie zakończyła i wybór najkorzystniejszej oferty nie oznacza podpisania umowy na wykonanie robót.