Reklama
Etykieta umieszczona na produkcie stanowi jeden z pierwszych elementów, który przyciąga uwagę konsumenta – jednocześnie stanowi najważniejszą część opakowania, ponieważ najczęściej to właśnie na niej znajdują się informacje, o których pragnie dowiedzieć się klient. Badania ukazują, że ponad 70% konsumentów deklaruje, że przed zakupem danego produktu zapoznaje się z informacjami umieszczonymi na etykiecie. Współczesne naklejki nie sprowadzają się jednak wyłącznie do roli informatora; dziś stanowią one kluczowy element budujący tożsamość marki. Od kilku lat widzimy zmieniające się trendy w branży poligraficznej; coraz częściej mówi się również o zmianach w sposobie projektowania etykiet. Jaki design jest obecnie w modzie? Które etykiety najskuteczniej przyciągają wzrok klientów? Już dziś poznaj najnowsze trendy oraz przewidywania dotyczące tworzenia oraz produkcji etykiet samoprzylepnych.
Jak projektować etykiety, które sprzedają? Wskazówki ukryte w obecnych designach
Branża poligraficzna stale się rozwija, czego dowodem jest fakt, że możemy dziś omawiać najnowsze trendy w produkcji etykiet samoprzylepnych. Nadążanie za nimi jest kluczowe dla firm, by pozostawać konkurencyjnymi rywalami na obecnym rynku – etykieta stanowi dziś bowiem swoistą wizytówkę przedsiębiorstwa, a przy tym bezpośrednio wpływa na atrakcyjność produktu w oczach konsumentów. Czego konkretnie wymaga się od współczesnych etykiet? Przyjrzyjmy się interesującym trendom w branży opakowań, by nie tylko zaczerpnąć wiedzy w zakresie współczesnego designu, lecz być może także konkretnie się zainspirować.
- Bycie EKO ma znaczenie. Wraz ze wzrostem świadomości społeczeństwa na temat zmian klimatycznych oraz konieczności wdrożenia niezbędnych środków do ochrony przyrody, zarówno wielkie i małe firmy skłaniają się ku ekologicznym rozwiązaniom. Wiele produktów zdobią dziś etykiety wykonane z ekologicznych materiałów, takich jak chociażby papier pochodzący z recyklingu. Wynika to między innymi z faktu, że konsumenci coraz intensywniej poszukują marek, które traktują zrównoważony rozwój w sposób priorytetowy. Etykiety stanowią natomiast dosłowny przekaz, jak gdyby firma chciała powiedzieć „tak, wspieramy środowisko”.
- Transparentność przede wszystkim. Obok etykiet wykonanych z materiałów pochodzących prosto z recyklingu, równie wysokie miejsce zajmują przezroczyste etykiety. To właśnie dzięki nim klient może nie tylko dowiedzieć się więcej na temat produktu, lecz również zbadać, jak wygląda jeszcze przed zakupem. Transparentne etykiety to swoisty ukłon w stronę minimalizmu; najczęściej zauważyć je można na butelkach z różnego typu napojami, a także słoikach z produktami spożywczymi.
- Personalizacja dostępna dla producentów. Rozwój technologii poligraficznych umożliwił firmom zamawianie spersonalizowanych etykiet, dzięki którym są w stanie skutecznie docierać z komunikatami umieszczonymi na opakowaniach do konkretnej grupy docelowej klientów. Dostarczanie unikalnych doświadczeń zakupowych oraz budowa emocjonalnych więzi dzięki etykietom przekłada się na większą lojalność, a także zaangażowanie ze strony klientów. Firmy coraz częściej decydują się na unikalne kampanie, podczas których konsumenci mają możliwość zdobycia limitowanych edycji produktów, które najczęściej wyróżnia unikatowa etykieta.
- Piękno tkwi w prostocie. A konkretniej w prostych, geometrycznych kształtach, które dziś robią prawdziwą furorę w wielu branżach. Zastosowanie kolorowych kół, kwadratów czy trójkątów, tworzy nowoczesny oraz minimalistyczny wygląd, który jest nie tylko estetyczny, lecz także wyjątkowo łatwy do odczytania i profesjonalny. Dzięki łączeniu ze sobą wielu ciekawych kolorów, można w prosty sposób przyciągnąć uwagę klienta, zachęcając go tym samym do bliższego zapoznania się z produktem.
Wyróżnij swój produkt, korzystając z pomocy specjalistów
Przedsiębiorcy coraz chętniej nawiązują współpracę z drukarniami, które oprócz standardowych usług, dodatkowo oferują zaprojektowanie etykiet dla firm. Przykład stanowi drukarnia Grafpress, proponująca fachowe tworzenie etykiet od A do Z, w zgodzie z aktualnie obowiązującymi trendami oraz wizją klienta. To ciekawe rozwiązanie zwłaszcza dla właścicieli firm, którzy zdecydowanie wolą wykonać dwie usługi w jednym miejscu, niż dodatkowo szukać czy zatrudniać grafika. Ciekawa etykieta to dziś konieczność, by wyróżnić się na tle konkurencji, a także zaznaczyć pozycję marki w pamięci klientów przeglądających produkty na sklepowych półkach. Branża poligraficzna stale ewoluuje, jednak to dzięki podążaniu za trendami i urozmaicaniu ich o własne wizje, marka jest w stanie zabłysnąć etykietami, które są nie tylko atrakcyjne wizualnie, lecz również skuteczne – tym samym napędzając sprzedaż.
(materiał promocyjny)
Reklama



![10 lat później: zmieniło się? [16] Wracamy na Jagiellońską Jagiellońska deptak collage](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2025/10/jagiellonska_deptak_10lat-100x75.jpg)
