Strona główna Materiał promocyjny

Etykieta produktowa – na co zwrócić uwagę podczas projektowania?

materiał promocyjny

Reklama
etykat etykieta produktowa

Etykieta stanowi potężne narzędzie marketingowe, które może przyczynić się do wzrostu zainteresowania marką, a także powiększenia zysków przedsiębiorstwa. Niestety, nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, popełniając tym samym ogromny błąd. W końcu to wizytówka produktu! Ona przyciąga wzrok konsumenta, determinując jego decyzje zakupowe. Wartościowa etykieta powinna spełniać szereg cech, począwszy od informacyjnej, użytkowej – a jej zawartość odpowiadać wymogom prawnym. Nie możemy zapomnieć tu również o kwestii designu, na który składa się projekt graficzny, kształt etykiety czy łatwość aplikacji na produkcie. Już dziś dowiedz się więcej na temat tego, co decyduje o rozpoznawalności etykiety, a także jakie informacje powinna zawierać, spełniając tym samym określone wymogi prawne.

Co musi, a co może zawierać etykieta? Informacja w designerskim stylu

Każda etykieta produktu powinna zawierać nazwę wyrobu oraz dane identyfikacyjne konkretnego producenta – nie da się bowiem wyobrazić produktu, którego opakowanie nie zawiera żadnych konkretnych informacji, choćby na temat zastosowania czy właściwości. Ważne, aby na etykiecie znalazła się między innymi: nazwa firmy, adres siedziby, kraj pochodzenia, przeznaczenie produktu, skład, warunki przechowywania bądź przygotowania, wartości odżywcze (najczęściej występują w formie tabeli), a także znaki i hasła ostrzegawcze. Poza wspomnianymi informacjami, dobrze jest wspomnieć również o logotypie – mimo tego, że nie stanowi on obowiązkowego elementu etykiety, warto umieścić go w przemyślany sposób. I tu przechodzimy do kwestii designu. Aby zaistnieć w oczach potencjalnych konsumentów, konieczne jest stworzenie etykiety, która wyróżni się na tle konkurencji. Jak tego dokonać? Przede wszystkim potraktuj naklejkę na produkt jako niezbędny element kompleksowej strategii marketingowej; bez niej nie da się mówić o skutecznej promocji. Dobierz właściwe kolory (najlepiej związane z Twoją marką), zastosuj interesującą grafikę, a przy tym zdecyduj się na czytelny font, którym zapiszesz najważniejsze informacje na temat produktu. Identyfikacja wizualna powinna być dokładnie przemyślana i zachęcać klienta do interakcji z produktem. Jednocześnie nie powinno się zapominać o prostocie oraz czytelności przekazu; w wielu przypadkach to właśnie one stanowią klucz do serc klientów.

Reklama

Etykieta od A do Z – jakość ma znaczenie!

Współcześnie wyróżniamy szereg rodzajów etykiet samoprzylepnych, z czego do najpopularniejszych należą etykiety samoprzylepne foliowe oraz papierowe. Znajdziemy je między innymi na stronie ETYKAT – drukarni oferującej tworzenie naklejek produktowych na zamówienie. Oba materiały cieszą się sporym uznaniem, jednak to właśnie etykiety wykonane z folii zyskują przewagę. To wszystko w związku z ich wysoką wytrzymałością, która czyni je trudnymi do zdarcia, uszkodzenia czy zabrudzenia. Decydując się na stworzenie własnych etykiet samoprzylepnych, powinno się zwrócić uwagę nie tylko na to, by naklejki pięknie wyglądały i były obfite w informacje. Także materiał, z jakiego zostaną wykonane, wpływa na ich odbiór przez klientów. Warto poradzić się w tej kwestii ekspertów od druku, którzy po przeanalizowaniu indywidualnej sytuacji (rodzaju produktu, ilości sztuk, warunków przechowywania), będą w stanie doradzić najlepsze wyjście. W efekcie stworzysz wymarzoną etykietę, która nie tylko będzie przyciągać wzrok, lecz także przetrwa niejeden transport i ekspozycję na półkach.

(materiał promocyjny)
Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj