Strona główna Wiadomości

GDDKiA o Sądeczance: wkrótce wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Ale do budowy droga daleka

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że jeszcze w tym roku odbędzie się posiedzenie Komisji Ocen Przedsięwzięć Inwestycyjnych po czym ma zostać złożony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu budowy i przebudowy drogi krajowej nr 75 na odcinku Brzesko – Nowy Sącz.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie w najnowszym komunikacie przypomina, że planowana przebudowa DK75 podzielona jest na dwa odcinki realizacyjne. Pierwszy to II etap tzw. łącznika brzeskiego z A4, a jednocześnie zachodnia obwodnica Brzeska. W tym przypadku wyłoniono już wykonawcę projektu i robót. Odnośnie drugiego odcinka (budowa i przebudowa drogi krajowej nr 75 pomiędzy Brzeskiem a Nowym Sączem) wciąż trwają prace dokumentacyjne na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego.

Reklama
GDDKiA o Sądeczance: wkrótce wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Kilka miesięcy temu na posiedzeniu Zespołu Opiniowania Projektów Inwestycyjnych (ZOPI) przyjęto do dalszego procedowania wariant C jako wariant najkorzystniejszy w wyniku analizy wielokryterialnej, w tym pod względem technicznym. Wariant A jako wariant alternatywny, który uzyskał najwyższa ocenę w kryterium społecznym – samorządowym oraz wariant F jako najkorzystniejszy ze względów środowiskowych.

– Jeszcze w tym roku planowane jest posiedzenie Komisji Ocen Przedsięwzięć Inwestycyjnych w Warszawie. Następnie złożony zostanie wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – poinformowała we wtorek GDDKiA.

Według informacji przekazanych przez krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wszczęcie postępowania na projekt i budowę Sądeczanki przewidywane jest w 2023 roku natomiast realizacja robót w latach 2026-2027.

Nowa droga pomiędzy Brzeskiem a Nowym Sączem w zależności od wybranego wariantu ma mieć niespełna 50 km długości (po nowym oraz istniejącym śladzie DK75). Według założeń będzie dwujezdniową drogą ruchu przyśpieszonego (klasa GP, prędkość projektowa 80 km/h). Według szacunków z grudnia 2018 roku, łączne koszty poszczególnych korytarzy mogą się wahać między 2,1 mld zł a nawet ponad 3,5 mld zł (w wariancie z budową tunelu pod górą Just). W rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 ( z perspektywą do 2025 r.) zarezerwowano na budowę drogi 3,2 mld zł.


Także we wtorek GDDKiA poinformowała o postępie w przygotowaniu do budowy obiecywanej od wielu lat obwodnicy Chełmca czyli niespełna 1,5-kilometrowego łącznika obwodnic Nowego Sącza – północnej i zachodniej. – Od września 2019 r. trwa opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej. Jeszcze w listopadzie br. przewidziane jest posiedzenie Komisji Ocen Przedsięwzięć Inwestycyjnych. Jeżeli przygotowana dokumentacja zostanie zatwierdzona złożony zostanie jeszcze w tym roku wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Roboty budowlane przewidziane są w latach 2022-2023 – podaje GDDKiA.

(JO)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj