Strona główna Z kraju

GDDKiA: podpisanie umowy na projekt modernizacji DK28 od Ropy do granicy woj. podkarpackiego

Reklama
projekt modernizacji DK28 od Ropy do granicy woj. podkarpackiego
Projekt modernizacji DK28 dotyczy 17,5-km odcinka między Ropą a granicą województwa. Fot. GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Kraków podpisała umowę na przygotowanie projektu modernizacji 17,5 km drogi krajowej nr 28 między Ropą a granicą województw małopolskiego i podkarpackiego. Prace o wartości 8,6 mln zł wykona konsorcjum kierowane przez firmę KLOTOIDA. To trzecia w ostatnich tygodniach umowa na dokumentację rozbudowy DK28 w Beskidach.  

Rozbudowa DK28 

W marcu podpisano umowy na projekty modernizacji dwóch odcinków DK28, od Kasiny Wielkiej do Limanowej (21,2 km) i od Limanowej do Chełmca (18,8 km). W lutym GDDKiA wybrała wykonawcę odpowiedzialnego za przygotowanie zmian od Białki do Skomielnej Białej (umowę chce podpisać w kwietniu). Końcem marca poznaliśmy też firmę, która złożyła najkorzystniejszą ofertę na projekt rozbudowy od Wadowic do Suchej Beskidzkiej. Te pięć odcinków to łącznie 96 km beskidzkich tras, na których poprawi się bezpieczeństwo pieszych i kierowców.   

Reklama

Założenia modernizacji 

– Rozbudowa 17,5 km drogi krajowej odbywać się będzie po istniejącym śladzie. Głównym celem będzie poprawa parametrów technicznych drogi, a także zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i kierowców. Chcemy również podnieść nośność drogi do 11,5 t na oś.  W naszych planach jest również m.in. przebudowa mostów, budowa zatok autobusowych, chodników i ścieżek rowerowych. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie rozbudowy trasy, uzyskanie decyzji środowiskowej i pozwolenia na budowę. Ma na to niespełna 4,5 roku – wyjaśnia Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA. 

Reklama: PZU Auto OC lub PZU Auto AC wsparcie w wielu trudnych sytuacjach na drodze lub po wypadku

DK28 

Droga krajowa nr 28 prowadzi od Zatora do przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce. Jest to droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 1×2, czyli jedna jezdnia i dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Ruch pieszych odbywa się poboczem. Według danych Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/2021 średniodobowy ruch roczny na tym odcinku waha się od 7,2 do 11,4 tysiąca pojazdów na dobę. 

(edred)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj