Reklama
BMW serii 1

Miejski samochód od BMW? Przed 2004 rokiem takie pytanie mogło wywoływać różne myśli, ale to się zmieniło wraz z premierą serii 1. Bawarska marka pokazując światu swój pierwszy model kompaktowy, wywołała szok, ale szybko się okazało, że „jedynka” jest nie tylko bardzo dobrym samochodem, ale też posiada DNA BMW.

Lata leciały, a BMW serii 1 się zmieniało i dziś jest praktycznie idealnym samochodem do miasta. Dlaczego? Projektanci i inżynierowie BMW zmienili kilka głównych założeń samochodu, co sprawiło, że stał się on jeszcze bardziej przyjazny dla kierowców. Co więcej, nie zrezygnowano z jakości marki oraz elementów czyniących z tego modelu prawdziwe BMW. Przyjrzyjmy się nieco bliżej serii 1, którą możecie znaleźć w salonach BMW M-Cars.

BMW serii 1 – kompakt w eleganckim wydaniu

Samochody kompaktowe okazały się idealnym rozwiązaniem dla osób żyjących w miastach. Dostajemy bowiem pojazdy wystarczająco przestronne, aby nimi wygodnie podróżować nawet całą rodziną, a przy tym łatwe do zaparkowania. BMW serii 1 jest najmniejszym modelem w rodzinie, pomijając elektryczne i3.
Kompaktowy model może się pochwalić nadwoziem o wymiarach 4319 mm długości, 1799 mm szerokości, 1434 mm wysokości oraz rozstawem osi wynoszącym 2670 mm. Takie gabaryty pozwoliły ukształtować całkiem zgrabne nadwozie z przestronnym wnętrzem. Wspominamy wyżej, że seria 1 odeszła nieco od pierwotnej koncepcji. Inżynierowie marki postanowili bowiem zastosować przedni napęd, co się przełożyło na ogólny projekt. Seria 1 dzięki zmianie napędu mogła otrzymać bardziej kompaktową linię nadwozia i co ważniejsze otrzymała większą przestrzeń w kabinie. Wszystko dzięki wyeliminowaniu wysokiego tunelu środkowego, którym wcześniej przebiegał wał napędowy.
Zmiany konstrukcyjne zagwarantowały wygodne miejsce dla pięciu osób. Kompaktowe BMW może się także pochwalić bagażnikiem o pojemności 380 l z możliwością rozszerzenia do 1200 l. Jak widać mamy do czynienia z praktycznym samochodem, który do tego wygląda bardzo elegancko. Projektanci zadbali o przeniesienie do modelu wszystkich charakterystycznych cech designu marki. Mamy więc z przodu dobrze znane nerki otoczone smukłymi reflektorami LED, nie zabrakło dużych wlotów powietrza i muskularnych błotników dodających nieco sportowego sznytu. Na pierwszy rzut oka wiemy, że mamy do czynienia z samochodem klasy premium. Pozostaje tylko pytanie, jak wypada kwestia napędu?

BMW serii 1 – bogata oferta wersji napędowych

Klienci zainteresowani modelem BMW do miasta, mają możliwość wybrania dla siebie wiele bogato wyposażonych wersji. Producent przygotował też kilka silników benzynowych i wysokoprężnych. Co więcej, BMW serii 1 może zostać skonfigurowana jako spokojny samochód do przemierzania miejskich alejek lub jako dziki hot-hatch. Przyjrzyjmy się nieco bliżej dostępnym wersjom tego modelu.
Wersje z jednostkami benzynowymi:

BMW 116i z silnikiem 1.5l

Reklama

moc: 109 KM,

przyspieszenie do 100 km/h: 10,6 s,

prędkość maksymalna: 200 km/h,

średnie zużycie paliwa: 5,7-6,6 l/100 km

BMW 118i z silnikiem 1.5l

moc: 136 KM,

przyspieszenie do 100 km/h: 8,9 s,

prędkość maksymalna: 213 km/h,

średnie zużycie paliwa: 5,7-6,6 l/100 km

BMW 120i z silnikiem 2.0l

moc: 178 KM,

przyspieszenie do 100 km/h: 7,0 s,

prędkość maksymalna: 235 km/h,

średnie zużycie paliwa: 6,0-6,9 l/100 km

BMW 128ti z silnikiem 2.0l

moc: 265 KM,

przyspieszenie do 100 km/h: 6,1 s,

prędkość maksymalna: 250 km/h,

średnie zużycie paliwa: 6,9-7,5 l/100 km

BMW M135i xDrive z silnikiem 2.0l

moc: 306 KM,

przyspieszenie do 100 km/h: 4,8 s,

prędkość maksymalna: 250 km/h,

średnie zużycie paliwa: 7,3-7,8 l/100 km

Wersje z jednostkami wysokoprężnymi:

BMW 116d z silnikiem 1.5l

moc: 116 KM,

przyspieszenie do 100 km/h: 10,3 s,

prędkość maksymalna: 200 km/h,

średnie zużycie paliwa: 4,5-5,3 l/100 km

BMW 118d z silnikiem 2.0l

moc: 150 KM,

przyspieszenie do 100 km/h: 8,5 s,

prędkość maksymalna: 218 km/h,

średnie zużycie paliwa: 4,6-5,4 l/100 km

BMW 120d z silnikiem 2.0l

moc: 190 KM,

przyspieszenie do 100 km/h: 7,3 s,

prędkość maksymalna: 231 km/h,

średnie zużycie paliwa: 4,9-5,6 l/100 km

BMW 120d xDrive z silnikiem 2.0l

moc: 190 KM,

przyspieszenie do 100 km/h: 7,0 s,

prędkość maksymalna: 231 km/h,

średnie zużycie paliwa: 5,1-5,8 l/100 km

W słabszych wariantach zastosowano seryjnie 6-biegową przekładnię manualną z możliwością wyposażenia w 7-biegowy automat. Topowe wersje korzystają standardowo z 8-biegowej skrzyni Steptronic. Klienci mogą bez problemu wybrać BMW serii 1, które będzie oszczędnie przemykało miejskimi uliczkami, ale mają także możliwość zakupu ostrego hatchbacka do zabawy na torze wyścigowym.

BMW serii 1 – klasa premium w pełnej krasie

BMW serii 1 w najnowszej odsłonie może i jest mniejsze od pozostałych modeli marki, ale zachowuje jej DNA. Mamy tu do czynienia z prawdziwym samochodem klasy premium. Widać to nie tylko w designie oraz napędzie, ale także w bogatym wyposażeniu. Producent postarał się, aby „jedynka” korzystała z najnowszych systemów.
Wyposażenie wnętrza oraz materiały wykończenia nie odbiegają od większych modeli. Seria 1 może zostać zarówno skonfigurowana pod rolę samochodu do pracy przedstawiciela handlowego, jak i do formy luksusowego auta kompaktowego, służącego podczas miejskich wojaży. W efekcie otrzymujemy pojazd niemal doskonały do miasta.
Zainteresowani BMW serii 1? W takim razie koniecznie musicie odwiedzić salony BMW M-Cars, gdzie wybierzecie egzemplarz idealnie skrojony pod swoje potrzeby.
(materiał promocyjny)
Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj