Strona główna Twoje miasto Kampania społeczna

Kampania społeczna „Młody, żyj zdrowo!”. Część 1 – wprowadzenie

kampania społeczna

kampania społeczna młody żyj zdrowo

Rozpoczynamy pierwszą w Nowym Sączu kampanię społeczną skierowaną do młodych Sądeczan. Jest ona adresowana do dzieci i młodzieży. Adresatami tej inicjatywy są także rodzice i wychowawcy młodzieży. Trzeba zaznaczyć, że kampanie społeczne mają równocześnie charakter edukacyjny.

Jest wiele aspektów zdrowego życia młodzieży. Do nich na pewno należą:
  • Odpowiednie odżywianie, czyli: różnorodna dieta bogata w konieczne składniki odżywcze.
  • Codzienny ruch – aktywność fizyczna i sportowa.
  • Relaks i efektywny odpoczynek, w tym dobry sen.
  • To, czego należy unikać.
W ostatnich latach w Polsce o sprawach młodzieży głośno było w dwóch kontekstach. Pierwszy to dobrostan psychiczny dzieci i młodzieży. Druga sprawa to kwestie otyłości. Wiele się o tych sprawach mówiło i pisało. Wkroczyła do tych kwestii polityka. Pojawił się konflikt. Nie udało się uporządkować oferty w sklepikach szkolnych. Udało się jednak przeprowadzić ustawę o energetykach.
Nie udało się podjąć systemowych działań społecznych promujących pewne postawy w związku ze sposobem odżywiania i aktywnością fizyczną młodych ludzi. To wymaga szeroko zakrojonych działań promocyjnych. Konieczna jest także dobra argumentacja. Młodzież można przekonać do pewnych spraw, ale to trzeba robić umiejętnie.
Kiedyś prowadzono kampanie społeczne „Pij mleko! Będziesz wielki!”. O co chodziło w tej akcji? O zapobieganie osteoporozie. To groźna choroba ubytku masy kości i spadku odporności na złamania. To zagrażało czterem milionom dorosłych Polaków. W latach 90-tych spadło spożycie mleka aż o 20%. Wśród dzieci i młodzieży dane były bardzo złe. Spożycie mleka było o połowę za niskie w stosunku do zalecanej dziennej normy wapnia niezbędnego do prawidłowej budowy kości.
Do kampanii zaangażowano wiele znanych osób ze świata show-biznesu i sportu. Był duży zasięg akcji. Współpracowało 200 partnerów medialnych. Większość polskich mediów uczestniczyła w tej akcji. Ona była widoczna w zasadzie wszędzie. Szacowano, że dobrze skrojony wymiar marketingowy wpłynął na dużą rozpoznawalność, prawie 100%. No i jaki był skutek?
Udało się osiągnąć bardzo duży efekt. Odsetek rodziców i opiekunów deklarujących, że zachęcają dzieci do picia mleka, w latach 2004–2007 wzrósł z 62% do 85%, a odsetek rodziców i opiekunów stwierdzających, że ich dzieci piją mleko chętniej niż przed rokiem, wzrósł z 36% do 54%. Posypały się także liczne nagrody dla tej kampanii. Można nazwać tę akcję skuteczną, albo nawet bardzo skuteczną.
Czy uda się przeprowadzić z sukcesem podobną akcję w Nowym Sączu? Nie uda się. To kwestia skromnych środków, jakie zostaną użyte. Coś jednak chcemy osiągnąć. Chcielibyśmy tą akcją zainteresować czynniki publiczne i szkolne do tego, że warto tym tematem zajmować się w sądeckich szkołach. Warto przeznaczyć środki publiczne na zwiększenie dotarcia do młodych ludzi. To po prostu jest społecznie użyteczne. Można zatem wyobrazić sobie skoordynowaną akcję podjętą przez gminę Nowy Sącz.
My, w ramach tej naszej kampanii społecznej, opublikujemy 10 artykułów dotyczących zdrowego życia dzieci i młodzieży. Niestety nie zaangażujemy do naszej akcji znanych sądeckich twarzy, liderów opinii. Nie mamy środków na akcję bilbordową. Można pomarzyć, że gdyby zamiast kampanii wyborczej sztaby partyjne i wyborcze przekazały nam te setki bilbordów, to w Nowym Sączu można byłoby rozpropagować idee i modele zdrowego życia młodych. Może jakiś komitet wyborczy przeznaczy w przyszłości powierzchnię reklamową dla jakiejś słusznej akcji społecznej w Nowym Sączu.
Naszą kampanię społeczną nazwaliśmy: MŁODY, ŻYJ ZDROWO! Dziękujemy także redakcji TwojSacz.pl za udostępnienie nam miejsca dla naszej akcji. To chyba nawet pierwsza kampania społeczna prowadzona w Nowym Sączu.
(kampania społeczna)
Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj