
Fascynuje Cię praca związana z marketingiem, w której liczy się kreatywność i głowa pełna niezwykłych pomysłów? Ta dziedzina oferuje wiele specjalizacji, ale na szczególną uwagę zasługuje komunikacja wizerunkowa – kształcąca specjalistów od jasnych i przykuwających oko komunikatów. Chcesz poznać swoje możliwości? Sprawdź zawody, w których odnajdziesz się po tych studiach jak ryba w wodzie!
Specjalista ds. komunikacji kryzysowej – pierwsza linia obrony w medialnym kryzysie
Pozytywny wizerunek organizacji często buduje się latami, ale wystarczy jeden mały, nieprzemyślany komunikat, by nadszarpnąć zaufanie odbiorców – klientów czy interesariuszy. Podobny skutek może mieć brak reakcji w świetle wydarzeń powiązanych z firmą i zlekceważenie powagi zaistniałej sytuacji. W świecie, w którym każda opinia ma znaczenie, rola specjalisty ds. komunikacji kryzysowej nabiera szczególnego znaczenia dla utrzymania wizerunku marki.
Jakich obowiązków możesz się spodziewać, wybierając tę karierę? Z pewnością będzie to opracowywanie scenariuszy na wypadek sytuacji kryzysowych, koordynowanie komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej czy współpraca z mediami i budowanie spójnych przekazów PR, które pomagają zminimalizować skutki trudnych wydarzeń. Twoje umiejętności marketingowe zostaną przetestowane w chwili nagłej sytuacji kryzysowej gdy szybkość i adekwatność reakcji na kryzys zostaną poddane ocenie przez osoby dotknięte – klientów, pracowników, partnerów biznesowych.
Jak może to wyglądać w praktyce? W mediach pojawiają się zarzuty dotyczące dyskryminacji, mobbingu lub nieetycznych praktyk. Nawet jeśli sprawa jest niepotwierdzona, reakcja firmy musi być wyważona, profesjonalna i oparta na faktach. Każda reakcja będzie szczegółowo analizowana przez osoby zainteresowane i Ty odpowiadasz za jej wydźwięk.
Specjalista ds. employer brandingu – reprezentant wartości firmy
Employer Branding od kilku lat cieszy się niesłabnącą popularnością w polskich firmach. To angielskie pojęcie tłumaczone jako „budowanie wizerunku pracodawcy”, na które składa się szereg działań komunikacyjnych, wizerunkowych i rekrutacyjnych skierowanych do wewnątrz lub na zewnątrz organizacji.
Jeśli wybierzesz tę ścieżkę zawodową, Twoją rolą w głównej mierze będzie dbanie o to, aby pracownicy firmy (obecni i przyszli) wiedzieli, dlaczego warto w niej pracować, co wyróżnia ją na tle innych konkurencyjnych przedsiębiorstw i na jakie korzyści mogą liczyć. Będziesz blisko współpracować z działem HR (lub być jego częścią) i opracowywać strategie zarządzania talentami oraz podejmować inicjatywy angażujące pracowników w różne aktywności czy firmowe integracje.
Po studiach z komunikacji wizerunkowej będziesz mógł proponować i wykorzystywać liczne narzędzia employer brandingowe skierowane do pracowników, np. stworzyć wewnętrzny newsletter, opracowywać badania satysfakcji czy wdrażać programy onboardingowe. Na tym stanowisku staniesz się niejako głosem firmy wśród jej zespołów.
Studia marketingowe – jaką uczelnię wybrać?
Nie rozpoczniesz kariery w marketingu bez kluczowej decyzji – wyboru uczelni! Postaw na Wyższą Szkołę Kształcenia Zawodowego, która oferuje kompleksowe kształcenie marketingowe na studiach licencjackich realizowanych za pomocą metod i technik nauki na odległość. Zapoznaj się również z ofertą kierunku zarządzanie, w którego programie znajdziesz wiele przedmiotów poświęconych marketingowi i mediom.
Wybierając te studia, zapewnisz sobie wszechstronny rozwój umiejętności poszukiwanych w każdej branży – ochronie zdrowia, energetyce, transporcie czy finansach, ale także w jednostkach publicznych.
Zapisz się na studia już dziś na studia-online.pl!
(materiał promocyjny)