Nowe zdjęcia (z 4 grudnia) dokumentujące postęp prac modernizacyjnych na linii kolejowej między Nowym Sączem i Marcinkowicami (linia 104 do Chabówki a w przyszłości także do Krakowa). Na tym odcinku prowadzone od jesieni 2023 prace są już w fazie końcowej. Oprócz położonych nowych torów, wiaduktów i dużych prac w części drogowej zadania, teraz wykonywana jest elektryfikacja (nad torami pojawiła się już trakcja) oraz budowa Lokalnego Centrum Sterowania ruchem pociągów.
Polskie Linie Kolejowe obiecują finał modernizacji tej części inwestycji już w pierwszym półroczu przyszłego roku. Także w 2026 roku mogą się tu pojawić pierwsze lokalne połączenia.
Modernizacja i elektryfikacja 75 km linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz) to pierwszy etap inwestycji „Podłęże-Piekiełko” na którą składa się również budowa 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Obecnie PLK SA realizują projekt na sześciu odcinkach (Nowy Sącz – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Limanowa, stacja Limanowa, Szczyrzyc – Tymbark, Rabka Zaryte – Fornale oraz Chabówka – Rabka Zaryte). Na dwa kolejne fragmenty: Tymbark–Limanowa i Podłęże–Gdów wciąż trwają postępowania przetargowe.
Realizacja całości umożliwi powstanie nowego połączenia, które ułatwi komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi pokonają trasę Kraków–Nowy Sącz z prędkością do 160 km/h, w czasie ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Więcej o projekcie: www.podleze-piekielko.pl
(JO)


![Od 14 grudnia nowy rozkład jazdy pociągów 2026 [ODJAZDY ZE STACJI NOWY SĄCZ] odjazdy ze stacji Nowy Sącz - rozkład ważny od 14.12.2025 do 7.03.2026 strona 3](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2025/12/Plakat_2026_NOWY_SACZ_Odjazdy_Wazny_20251214-20260307_PL_202512051244_page-0003-100x75.jpg)

