Strona główna Wiadomości

Lodowisko na Rynku popularne. I kosztowne

20 tysięcy osób skorzystało z działającego zaledwie 46 dni lodowiska na płycie Rynku. Każdy dzień jego funkcjonowania kosztował co najmniej 3 913 złotych.

Nieznane są jeszcze całkowite koszty działalności lodowiska, uruchomionego na płycie Rynku w połowie stycznia – wynika z odpowiedzi Prezydenta Miasta na interpelację radnego Tomasza Basty, którego zainteresowały wydatki na urządzenie i działalność ślizgawki. Wiadomo natomiast, ile osób skorzystało z tej atrakcji. – Ponad 20 tysięcy osób, z czego 10 260 osób wypożyczało łyżwy odpłatnie. Pozostałe osoby przychodziły z własnymi łyżwami i korzystały z lodowiska bezpłatnie – informuje radnego Bastę prezydent Ryszard Nowak.

Reklama

Zapytaliśmy Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji o wydatki związane z działalnością lodowiska. Z odpowiedzi dyrektora Pawła Badury wynika, że za zainstalowanie, wyposażenie i złożenie lodowiska firma WM International z Jawornika koło Myślenic miała zainkasować 155 tys. zł brutto. Zgodnie z umową z dostawcą skrócenie działalności ślizgawki o niemal miesiąc (pierwotnie miała działać do końca marca) spowoduje, że miasto wyda na to nieco mniej. – Zapłacimy 123 320 zł brutto – poinformował nas Paweł Badura.

MOSiR do obsługi ślizgawki zatrudnił 6 osób (bezrobotnych na umowę zlecenie) oraz skierował kilku własnych pracowników. Nie wiadomo dokładnie, ile to kosztowało, ale jak wynika ze zwiększenia wydatków w budżecie miasta na MOSiR dokonanych ostatnio przez Radę Miasta, możemy mówić o kwocie 60 tys zł (w uzasadnieniu uchwały jest mowa o „wynagrodzeniach wraz z pochodnymi” w związku z realizacją lodowiska na Rynku).

Również nie wiadomo jeszcze, jakie były koszty energii: m.in. pracy agregatu utrzymującego zmrożoną taflę i oświetlenia tymczasowego obiektu. Nie podano także informacji o ewentualnych wpływach: z wynajęcia terenu pod ogródek gastronomiczny oraz opłat za wywieszone na ogrodzeniu reklamy komisu samochodowego. Przy założeniu, że 10 tysięcy osób wypożyczyło łyżwy (po 2 złote za godzinę), wpływy do kasy miasta z tego tytułu wyniosły co najmniej 20 tys. zł. Powinno to pokryć koszty dostarczenia energii czy wody.

Jak można przeczytać w odpowiedzi na interpelację, firma WM International została wyłoniona „w wyniku szczegółowego rozpoznania telefonicznego oraz internetowego”. Lodowisko uruchomiła (z kilkudniowy poślizgiem w stosunku do pierwotnych planów) 17 stycznia br. Działało do 3 marca – czyli 46 dni – kiedy zakończono jego działalność tłumacząc to niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi.

Jak zapowiedział dyrektor Paweł Badura wszystko wskazuje na to, że w przyszłym sezonie zimowym lodowisko na płycie Rynku znów będzie urządzone. – Przewidujemy pewne zmiany, ale za wcześnie jeszcze o tym mówić. Na pewno będziemy chcieli wcześniej uruchomić lodowisko, jeszcze przed Mikołajem, o ile oczywiście pozwoli aura – powiedział nam dyrektor MOSiR.

W naszych obliczeniach ostatecznie przyjęliśmy, że lodowisko na płycie Rynku kosztowało 180 tys. zł i dla tej kwoty wyliczyliśmy koszt jednego dnia jego działalności podany w załączonej infografice. Natomiast w tegorocznym budżecie miasta decyzją radnych sprzed kilku dni zwiększono wydatki bieżące MOSiR związane m.in. z funkcjonowaniem lodowiska łącznie o 210 tys. zł.

(z)

lodowisko na rynku
Lodowisko na Rynku cieszyło się dużą popularnością. Działało tylko 46 dni. Fot. TK / Twój Sącz
Reklama

1 KOMENTARZ

  1. Może by tak p.Badura przedstawił zestawienie, które uwzględniałoby straty w dochodach z lodowiska przy ul. Nadbrzeżnej, wynikające z zaniżenia kosztów dla korzystających ze ślizgawki w Rynku. Nie ma się co łudzić, że łyżwiarze z Rynku, to nowa klientela. Zaczęli ślizgać się pod ratuszem, a nie przy hali, ponieważ było taniej.
    Pytanie nr 1. Co byłoby tańsze; obniżenie cen na lodowisku przy hali sportowej, czy funkcjonowanie ślizgawki na płycie Rynku?
    Z budżetu miasta wydano 200 tyś.zł na lodowisko przy ratuszu, twierdząc, że spowoduje to napływ klientów dla przedsiębiorstw funkcjonujących na starówce i poprawi to ich kondycję finansową.
    Pytanie nr 2. Która firma funkcjonująca w centrum, oprócz prowadzącej punkt gastronomiczny przy lodowisku, odczuła wzrost dochodów, spowodowanych zwiększeniem liczby ludzi odwiedzających Rynek?
    W tym roku szykuje się podobne przedsięwzięcie ze strony ratusza.
    Pytanie nr 3. Czy moje zapytania spełniają kryterium pytań retorycznych?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj