
21 tablic informacyjnych z grawerowanymi tabliczkami w złotym kolorze z napisem „Urząd Miasta Nowego Sącza”, które kilka miesięcy temu ustawiono w różnych punktach miasta, kosztowało ponad 100 tysięcy złotych. Tablice są wykorzystane do prezentacji działań i wizerunku prezydenta Ludomira Handzla.
Na tablicach wiszą sygnowane przez prezydenta oraz biuro prasowe i znane również z wielu przystanków autobusowych podsumowanie miesiąca (wciąż listopada 2023) a także informacja prezydenta dotycząca „finansów miasta za 2022 rok” wraz z zapowiedzią, że w 2023 roku nie będzie „podnoszenia podatków i opłat lokalnych”.
Informację o koszcie wykonania tablic uzyskał po dwóch miesiącach starań znany z zainteresowania wydatkami miejskiego samorządu Sylwester Adamczyk, dopytując się o to w trybie dostępu do informacji publicznej. Odpowiedź sygnowaną przez Artura Bochenka, zastępcę prezydenta Nowego Sącza, opublikował w mediach społecznościowych.
Wynika z niej, że Miasto wydało na tablice niemal 103 tys. zł a koszt wykonania jednej tablicy sięgnął 5 tys. zł.
Na marginesie trzeba zaznaczyć, że mimo podania w odpowiedzi dość szczegółowych kwot za poszczególne elementy związane z konstrukcją tablic, po ich zsumowaniu wychodzi nie jak podano 102 705,72 zł (patrz pismo poniżej) a ponad 107 tys zł. Podobnie jest z kosztem wykonania złotej tabliczki z grawerem – Miasto podaje, że wykonanie kosztowało 199, 72 brutto a kilka linijek niżej informuje, że zrobienie 21 szt wyniosło niemal 5 tys. zł plus 434,34 zł za „koszt usługi cięcia tabliczek” co daje łącznie nieco więcej i każe się zastanowić nad rzetelnością podanych informacji.

– Rzekomo roztropnie gospodarujący miejskim groszem Ludomir Handzel wydał ponad 100 tys. zł tylko po to tylko, żeby mieszkańcy Nowego Sącza mogli podziwiać jego bez wątpienia szczery uśmiech i poczytać sobie o tym, co działo się w Nowym Sączu przed kilkoma miesiącami. I to wszystko w czasach, kiedy informacje obiegają świat w ciągu kilku sekund… – komentuje w mediach społecznościowych adresat odpowiedzi.
Prezydent Ludomir Handzel znany jest z przykładania wagi do promocji własnego wizerunku i nie szczędzi publicznych pieniędzy na ten cel. Pisaliśmy o tym wielokrotnie, np. tutaj: Ratusz nie oszczędza na propagandzie ale przed wyborami raczej jeszcze zintensyfikuje wydatki W ostatnim roku jeszcze zintensyfikował te działania czego przykładem są opisywane powyżej tablice reklamowe ale działania PR prowadzone są na wielu polach. M. in. wydawany jest miesięcznik „Kurier Nowosądecki”, głownie z zapowiedziami wydarzeń oraz ze zdjęciami prezydenta i radnych jego obozu (w 2023 roku wydano na to niemal 100 tys. zł nie licząc pensji przygotowujących go pracowników urzędu, zakupu sprzętu i oprogramowania). Całostronicowy „materiał informacyjny” z wiadomościami o działalności prezydenta ukazuje się w jednym z lokalnych bezpłatnych tygodników (Urząd Miasta w zeszłym roku zaprzeczał, że finansował warte cennikowo około 100 tys. zł ogłoszenia; były one opłacane prawdopodobnie przez inną miejską instytucję). Podobnie jest w lokalnej kablówce, w której transmitowane są na żywo prowadzone na fanpage prezydenta spotkania z sympatykami oraz ukazuje się sporo reklam z wizerunkiem prezydenta. Dodatkowo prezydent stara się od grudnia ubiegłego roku zdobyć fanów w popularnym głównie wśród nastolatków serwisie Tik Tok (ma obecnie 1,7 tys. obserwujących) – materiały są przygotowywane z pomocą osób zatrudnionych w Urzędzie Miasta.
(JO)