Strona główna Wiadomości

Ministerstwo o tzw. Sądeczance: Będziemy dalej analizować

pbdk gdzie jest Sądeczanka

Reklama

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju opublikowało właśnie raport z zakończonych miesiąc temu konsultacji publicznych projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023, w którym nie znalazła się budowa wpisanego do Kontraktu Terytorialnego dla Małopolski odcinka drogi Nowy Sącz – Łososina Dolna. Ministerstwo nie uwzględniło zdecydowanej większości zgłaszanych uwag ale w tym przypadku zapowiedziało „dalsze analizy”.

W Kontrakcie Terytorialnym dla Małopolski, dokumencie uzgodnionym w ubiegłym roku przez samorząd województwa z rządem, znalazł się zapis o przygotowaniu dokumentacji dla drogi krajowej Brzesko – Nowy Sącz i budowie odcinka Łososina Dolna – Nowy Sącz po zakończeniu prac dokumentacyjnych. Całość tego zadania oszacowano na 500 milionów złotych.

Kilka tygodni później wyszło jednak na jaw, że o projekcie Drogi Krajowej Nowy Sącz – Brzesko i budowie odcinka do Łososiny Dolnej nie ma ani słowa w przyjętym pod koniec grudnia ub. r. projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2023. Znalazła się w nim jedynie zapisana w Kontrakcie Terytorialnym budowa fragmentu obwodnicy Nowego Sącza (pomiędzy ul. Marcinkowicką w Chełmcu a Biczycami, w latach 2017 – 2019).

W sprawie rozbieżności pomiędzy zapisami podpisanego w dniu 13 listopada 2014 r. w Krakowie tzw. Kontraktu Terytorialnego dla Małopolski, a opublikowanym w dniu 22 grudnia 2014 r. projektem rządowym prezydent miasta wysłał list do premier Ewy Kopacz oraz Minister Infrastruktury i Rozwoju. Zaczęto też nawoływać do udziału w ogłoszonych konsultacjach publicznych rządowego projektu Programu (konsultacje zakończyły się 30 stycznia).

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju opublikowało właśnie raport z konsultacji publicznych projektu Programu. Wśród tysięcy uwag zgłoszonych do kilkuset inwestycji drogowych znajdujących się (bądź nie) w projekcie Programu, znalazło się też  stanowisko Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju na temat ujęcia w nim zadania „Droga ekspresowa/szybkiego ruchu S75/dk75 Brzesko – Nowy Sącz – Muszynka – granica państwa tzw. Sądeczanka”.

Z uwagi na zapisy Kontraktu Terytorialnego dla województwa małopolskiego oraz liczne głosy społeczeństwa, władz samorządowych oraz poparcie przedstawicieli Parlamentu RP, inwestycja będzie przedmiotem dalszych analiz Ministerstwa, dotyczy to przede wszystkim odc. Łososina Dolna – Nowy Sącz” – czytamy w odniesieniu się do interesującej nas inwestycji.

Jak podało MIiR do prawie 250 inwestycji zgłoszono niemal 42,5 tysiąca uwag i wniosków. W sprawie Sądeczanki wniosło je 11 parlamentarzystów (więcej interweniowało tylko w sprawie drogi krajowej nr 16 – aż 25 i 13 w sprawie S8), 23 jednostki samorządu terytorialnego (także jedna z większych liczba zaangażowanych) oraz 35 firm, stowarzyszeń i organizacji (czwarte w kolejności największe zaangażowanie z wniosków tego typu).

Natomiast stosunkowo niewiele uwag na temat pożądanej od lat drogi wpłynęło od osób fizycznych czyli w głównej mierze mieszkańców – jedynie 181, co przeczy lansowanej tezie o „tysiącach wniosków z Sądecczyzny” zasypujących Ministerstwo. Rekordowa ilość wniosków od mieszkańców wpłynęła w sprawie fragmentu S8 koło Wrocławia (prawie 5,8 tysiąca), obwodnic Świdnicy, Radomska, Głogowa czy odcinka drogi w Legionowie (od 3 do 6 tysięcy uwag osób fizycznych do każdego z projektów).

Pełny raport Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z konsultacji publicznych projektu Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 wraz z odniesieniem się do poszczególnych uwag oraz danymi statystycznymi można znaleźć tutaj.

(iw)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj