Strona główna Twoje miasto

Modernizacja linii kolejowej 104 w Nowym Sączu [GALERIA ZDJĘĆ]

Reklama
Przygotowanie terenu pod linię kolejową na pomiędzy ul. Mickiewicza i Kościuszki w Nowym Sączu, widok z lotu ptaka
Widok na centrum Nowego Sącza oraz prace przygotowujące teren pod linię kolejową. To także budowa nowego odcinka ulicy Szwedzkiej z wjazdem od strony ul. Kościuszki i przystanku Nowy Sącz Miasto. Fot. Piotr Hamarnik/PKP-PLK

Najnowsze zdjęcia (z 13 grudnia 2024) pokazujące postęp prac w naszym mieście przy modernizacji linii kolejowej 104 w kierunku Chabówki. PKP-Polskie Linie Kolejowe pokazują zaawansowanie robót we wszystkich istotnych dla inwestycji miejscach w Nowym Sączu. Od jesieni 2023 roku trwa przebudowa torów i trakcji, budowane są potężne wiadukty. Ale również infrastruktura drogowa na odcinku między stacją Nowy Sącz a bocznicą kolejową w Klęczanach. Łączny koszt robót sięga miliarda złotych. Wykonawcą jest konsorcjum Torpol S.A. i spółki Intop Warszawa. Fot. Piotr Hamarnik/PKP-Polskie Linie Kolejowe.

Prace związane z przebudową linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz trwają na wielu odcinkach. Modernizacja jest częścią większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej o skrótowej nazwie „Podłęże – Piekiełko”. Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe SA oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Reklama

Jak podają PKP-PLK, początek nowej linii kolejowej nr 622 projektowany jest na posterunku odgałęźnym Podłęże R401 (wg SW Węgrzyce), który jest położony na linii kolejowej nr 91 Kraków Główny – Medyka. Następnie pobiegnie w kierunku południowym przez Gdów do Szczyrzyca. W tej miejscowości rozgałęziać się będzie w kierunku Tymbarku (ciąg dalszy linii nr 622) i podg. Fornale (linia kolejowa nr 623), gdzie łączyć się będzie z modernizowaną linią kolejową nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.

Jak czytamy na stronie internetowej poświęconej inwestycji, dzięki projektowi „Podłęże – Piekiełko” i w połączeniu z realizacją przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. innych zadań objętych Krajowym Programem Kolejowym możliwy będzie dojazd z centrum Krakowa do Zakopanego w czasie 90 – 100 minut, a do Nowego Sącza w czasie około godziny. Linia będzie wykorzystywana również w ruchu dalekobieżnym, co jest szczególnie istotne w kontekście ruchu turystycznego.

(JO)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj