Strona główna Wyróżnione

Modernizacja linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka: wyłoniono wykonawcę odcinka „stacja Limanowa”

Reklama
stacja Limanowa wyniki przetargu

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w trwającym od października 2023 roku przetargu na przebudowę stacji Limanowa i 3,5-kilometrowego odcinka szlaku w ramach modernizacji linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka wybrały najkorzystniejszą ofertę. Roboty ma wykonywać Skanska S.A., która w dodatkowej aukcji elektronicznej zaproponowała 335,7 mln zł brutto.

Przetarg obejmował prace na stacji Limanowa oraz na odcinku o długości blisko 3,5 km. Ich zakres to m.in. budowa nowych torów, peronów i przejść na stacji, z uwzględnieniem dostępności dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach zadania przewidziano również budowę dwóch wiaduktów oraz trzech mostów, a także prace w zakresie sieci trakcyjnej, urządzeń automatyki i sterowania ruchem kolejowym.

Reklama

Oferty w przetargu na prace na odcinku C2 stacja Limanowa otwarto jeszcze w styczniu. Złożono ich 9 – najtańsza opiewała na 355 mln zł brutto a najdroższa 479 mln zł. Zamawiający pierwotnie przeznaczył na sfinansowanie zamówienia 208,6 mln zł. Po odrzuceniu dwóch ofert i przeprowadzeniu aukcji elektronicznej, PKP-PLK jako najkorzystniejszą wybrały 22 kwietnia ofertę Skanska S.A. z Warszawy. Jedynym kryterium wyboru była cena. Dwie kolejne oferty były droższe zaledwie o 200 tys. zł.

Wykonawca ma na wykonanie wszystkich robót 24 miesiące od momentu podpisania umowy (to jeszcze nie nastąpiło, możliwe są odwołania).

Modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz jest częścią większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej o nazwie Podłęże – Piekiełko. Inwestycja PKP PLK SA, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Obecnie prace prowadzone są na czterech odcinkach: A1 Chabówka – Rabka Zaryte (koszt 455 mln zł brutto), E między Klęczanami a Nowym Sączem (za 960 mln zł brutto), A2 Rabka Zaryte – Mszana Dolna (430 mln zł) oraz D Limanowa- bocznica Klęczany (aż 2,4 mld zł brutto).

PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają ogłoszenie wkrótce przetargów dla odcinków: Limanowa – Tymbark oraz Tymbark – Szczyrzyc. Przetargi dla odcinków Szczyrzyc – Gdów oraz Gdów – Podłęże zapowiadane są na III kwartał 2024 r.

Modernizacja linii Nowy Sącz – Chabówka oraz budowa nowego odcinka do Podłęża, które pozwolą na podróż z naszego miasta do Krakowa w niewiele ponad godzinę ma zostać zakończona, według deklaracji kolejarzy oraz polityków, w 2029 roku.

(JO)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj