
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu zamierza kupić 6 autobusów napędzanych sprężonym gazem ziemnym CNG (Compressed Natural Gas). Po otwarciu ofert w przetargu okazuje się, że o zamówienie ubiega się trzech producentów.
Pomysł zakupu autobusów zasilanych CNG pojawił się po niedojściu do skutku zakupu dwóch autobusów elektrycznych. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku MPK odstąpiło od umowy ze znajdującą się w fatalnej kondycji spółką Ursus Bus. Ta firma nie zdołała zrealizować kontraktu. Wcześniej spółka wygrała wart 7,6 mln zł przetarg na dostawę dwóch autobusów elektrycznych. Kontrakt obejmował także budowę stacji ładowania.
Więcej o tym: Na razie nie będziemy jeździć autobusami elektrycznymi. MPK odstąpiło od umowy z Ursus Bus
Tym razem nowosądeckie MPK zdecydowało się na zakup 6 niskopodłogowych autobusów miejskich zasilanych sprężonym gazem CNG. Autobusy te spełniają normę emisji spalin Euro 6. Zamawiający wymaga pojazdów klasy maxi o długości 11,5-12,1 m. Pojazdy mają być fabrycznie nowe. Mają mieścić 80 pasażerów (w tym 24 na miejscach siedzących) i posiadać m.in. systemy informacji pasażerskiej i klimatyzację.
W środę otworzono oferty w przetargu na dostawę tych pojazdów. Najtańszą ofertę złożył Autosan z Sanoka – 8,446 mln zł brutto (firma ma w swojej ofercie m.in. autobusy SanCity 12 LF CNG). Scania Polska S.A. proponuje 8,561 mln zł (Scania CityWide 12 LF). Natomiast Solaris Bus & Coach oferuje 8,974 mln zł (produkuje m.in. autobusy Urbino 12 CNG). Na sfinansowanie zamówienia MPK przeznaczyło 8,804 mln zł brutto.
O wyborze oferty zdecydują cena (waga 50) oraz ocena techniczna. Po wyborze oferenta i podpisaniu umowy, Wykonawca będzie miał 180 dni na realizację zamówienia.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. w Nowym Sączu w całości należy do Miasta. W spółce eksploatowanych jest obecnie około 80 pojazdów. W zeszłym roku MPK dokonało największego jednorazowego zakupu taboru w swojej historii. Zakup obejmował 30 autobusów z silnikiem diesla MAN Lion`s City. Pojazdy te są w 24 klasy MAXI oraz 6 klasy MIDI. Za łącznie 32,65 mln zł dostarczyła je firma MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. Zakup był dofinansowany ze środków unijnych w ramach projektu „Rozbudowa niskoemisyjnego systemu transportu publicznego aglomeracji sądeckiej”.
(JO)