
PKP Polskie Linie Kolejowe skrupulatnie dokumentują oraz informują o postępach modernizacji linii kolejowej nr 104 z Nowego Sącza do Chabówki. Dzięki temu my możemy pokazywać najnowsze zdjęcia (tym razem z 26 maja 2025). A każdy może na bieżąco śledzić zaawansowanie robót na terenie miasta. Można np. porównywać, jak te same miejsca wyglądały rok temu.
Przypomnijmy, że te prace kosztują około miliarda złotych i dotyczą odcinka od stacji Nowy Sącz do bocznicy w Klęczanach. Od jesieni 2023 wykonuje je konsorcjum Torpol S.A. oraz spółki Intop Warszawa. Wszystkie główne prace budowlane planuje zakończyć przed końcem bieżącego roku.
W galerii zdjęć poniżej zobaczycie wszystkie istotne miejsca w mieście, gdzie wciąż trwają prace przy tworzeniu nasypów, murów oporowych, wiaduktów, mostu na Dunajcu czy stawianiu słupów trakcyjnych.
Zdjęcia: Krzysztof Dzidek/PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Modernizacja linii kolejowej Limanowa–bocznica Klęczany to jeden z czterech odcinków projektu „Podłęże-Piekiełko” na których już realizowane są prace budowlane. Chodzi o stację Limanowa oraz odcinki bocznica Klęczany–Nowy Sącz i Chabówka-Rabka Zaryte. W toku są postępowania przetargowe na cztery inne fragmenty tej linii: Rabka Zaryte–Mszana Dolna–Fornale (Kasina Wielka), Szczyrzyc–Tymbark, Tymbark—Limanowa i Podłęże—Gdów.
Projekt „Podłęże-Piekiełko” składa się z modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka–Nowy Sącz i budowy 58 km nowej linii, łączącej docelowo Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu powstanie nowe połączenie, które ułatwi komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi pokonają trasę Kraków–Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.
(JO)