
Nowosądecki Newag w ciągu dwóch lat ma dostarczyć dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej sześć nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Kontrakt, który właśnie podpisano, jest wart blisko 100 milionów złotych brutto.
Newag ma 24 miesiące na dostarczenie sześciu składów. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w system monitoringu z rejestratorem zdarzeń, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z układem okien umożliwiającym swobodne przewietrzanie składu oraz system zliczania podróżnych.
Pojazd długości 60 m będzie składał się z 6 członów i pomieści 164 pasażerów na miejscach siedzących. W pojeździe przewidziano 4 miejsca dla wózków inwalidzkich z zastosowaniem ramp odkładanych, umożliwiających wjazd wózka, oraz 8 miejsc do przewozu rowerów. Każdy pojazd wyposażony będzie w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD rozmieszczonymi w sposób zapewniający dobrą widoczność z każdego miejsca w pojeździe – podkreśla Grupa Newag w materiałach prasowych.
Tymczasem już 3 września podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy przewidziano prezentację pierwszego (z 19) „trójczłonowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym EZT” z rodziny „Impuls” wykonanych dla tzw. Południowej Grupy Zakupowej (wspólnego przedsięwzięcia Województw: Małopolskiego, Podkarpackiego, Śląskiego i Świętokrzyskiego). W Krynicy pokażą maszynę, która w przyszłości kursować będzie po torach Małopolski.

Kontrakt, podpisany w sierpniu 2013 roku z Południową Grupą Zakupową, przekracza 300 milionów złotych. W jego ramach do końca lutego 2015 roku do Małopolski trafi sześć pociągów z serii „Impuls”.
Newag obecnie jest w trakcie realizacji kilku innych kontraktów na sprzedaż składów typu „Impuls”. Za 80 mln zł ma dostarczyć do końca br. 6 pociągów dla Kolei Dolnośląskich. Dla Zachodniopomorskiej Grupy Zakupowej dostarczono już 8 z 12 zamówionych składów (termin: koniec kwietnia 2015, wartość prawie 260 mln zł ). Pierwszy wyprodukowany w Newagu „Impuls” kursuje od grudnia 2013 roku po torach Podkarpacia.
Grupa kapitałowa NEWAG zajmuje się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego i szynowego. W zakładach spółki w Nowym Sączu prowadzone są prace w segmencie elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych, wagonów osobowych i lokomotyw spalinowych. Należąca do grupy spółka NEWAG Gliwice S.A. specjalizuje się w obszarze produkcji oraz modernizacji lokomotyw elektrycznych. Grupa zatrudnia ok. 1900 osób.
(z)




![Linia kolejowa nr 104. Prace modernizacyjne w Nowym Sączu i Marcinkowicach [ZDJĘCIA] Prace w rejonie przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Kościuszki w Nowym Sączu](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2025/12/Prace-w-rejonie-przejazdu-kolejowo-drogowego-na-Kosciuszki2-100x75.jpg)

Na zdjęciu nr 1 jest pierwszy wyprodukowany Impuls w wersji 36WE (czyli trzyczłonowy), ale w ogóle pierwszy Impuls powstał kilka lat wcześniej i to w wersji 35WE (sześcioczłonowy) dla warszawskiej SKM (kontrakt obejmował budowę sześciu składów). To tak gwoli ścisłości :)
Dziękujemy za uzupełnienie