
Nieco później niż zapowiadano, bowiem na wiosnę przyszłego roku, ma ruszyć Centrum Obsługi Telefonicznej przy nowosądeckim oddziale ZUS. Ale już rozpoczęto rekrutację 59 pracowników na stanowisko „młodszego konsultanta COT”.
Centrum Obsługi Telefonicznej to infolinia ZUS. Obecnie w kraju działają cztery tego typu placówki: w Mińsku Mazowieckim, Węgrowie, Grudziądzu oraz Miastku. Utworzenie do końca br. piątej, w Nowym Sączu, zapowiedział jeszcze w lutym poseł PiS Wiesław Janczyk.
Organizacja COT nieco się przedłużyła, ale call center w końcu powstanie. – Przewidywany termin uruchomienia Centrum Obsługi Telefonicznej w Nowym Sączu to wiosna 2017 roku, jednak rekrutacja kandydatów na nowe stanowiska pracy już się rozpoczęła. Kandydaci swoje dokumenty mogą składać do 4 listopada br. – poinformowała Anna Szaniawska, regionalny rzecznik ZUS w województwie małopolskim.
Nowosądecki ZUS poszukuje 59 osób na stanowisko „młodszego konsultanta COT”. Muszą mieć co najmniej średnie wykształcenie (pożądane wyższe) i najlepiej co najmniej półroczne doświadczenie w pracy związanej z ubezpieczeniami społecznymi (lub roczne przy obsłudze klienta).
Wśród dodatkowych umiejętności wymaganych od kandydatów ZUS wymieniana jest m.in. „łatwość formułowania wypowiedzi i nienaganna dykcja” oraz znajomość przepisów związanych z ubezpieczeniami społecznymi.Wszystkie wymagania stawiane kandydatom można znaleźć na stronie ZUS.
– Proces rekrutacji obejmuje test wiedzy i rozmowę kwalifikacyjną. Osoby, które pomyślnie przejdą rekrutację zostaną zatrudnione już w grudniu 2016 r., później czeka je przynajmniej trzy miesiące szkolenia, obejmującego tematykę ubezpieczeń społecznych – dodaje Anna Szaniawska.
W Nowym Sączu w Centrum Obsługi Telefonicznej (będzie zlokalizowane w budynku oddziału przy ul. Sienkiewicza) ma być łącznie 76 etatów. Pozostałe 17 (poza 59 nowymi) mają objąć dotychczasowi pracownicy oddziału.
Jak podaje Zakład Ubezpieczeń Społecznych Centrum Obsługi Telefonicznej powstało w 2012 r. i jest usługową infolinią ZUS. Pod numerem telefonu 22 5601600 dostępni są wykwalifikowani konsultanci, przeszkoleni w zakresie profesjonalnej obsługi klientów. COT obsługując klientów, wykorzystuje również inne kanały komunikacji takie jak czat i e-mail. Oprócz ogólnych informacji, za pośrednictwem COT klienci mogą uzyskać informacje w sprawach indywidualnych, gdyż funkcjonują systemowe mechanizmy bezpiecznej autoryzacji. Kontakt z ZUS za pośrednictwem COT jest popularnym kanałem komunikacji z Zakładem. Konsultanci odbierają dziennie od 12 tys. do 15 tys. połączeń telefonicznych.
(JO)
i krewnych do rekrutacji…
Miliardy złotych wpompowane w informatyzację ZUS a oni powiększają zatrudnienie żeby telefony odbierać? Internety, aplikacje, smartfony, VR a oni w etaty dla biednych studentów idą? Ciekawe, ile osób się zgłosi bo szczerze mówiąc to żadna atrakcja naparzać przez 8 godzin przez telefon z ludźmi, którzy zasadniczo – i często nie bez powodów – ZUSu nienawidzą a na tym tylko zdaje się ta praca ma polegać