 
Po dwóch latach dobiegła końca budowa nowego układu komunikacyjnego w rejonie ul. Kolejowej, Asnyka i Zielonej. To jedna z najważniejszych drogowych inwestycji w Nowym Sączu związanych z modernizacją linii kolejowej nr 104.
W okolicy dworca kolejowego i wiaduktu na linii nr 96 (do Muszyny) oraz nowego ronda biszkoptowego u zbiegu ulic Zielonej, Wyspiańskiego i Jana Pawła II, powstały kolejne odcinki ulic, chodników i nowy wiadukt kolejowy. Wiadukt powstał w miejscu dawnego przejazdu drogowo-kolejowego. Inwestor – Polskie Linie Kolejowe SA – ogłosił, że przejazd ulicą Kolejową, pod nowym wiaduktem, będzie możliwy od godz. 9:00 w piątek 31 października. Od 3 listopada na swoje trasy biegnące przez ul. Kolejową wracają autobusy MPK.

– To kolejny drogowy efekt inwestycji PLK SA w Nowym Sączu. Od lipca mieszkańcy korzystają z nowego skrzyżowania bezkolizyjnego, które powstało na ul. Krakowskiej. Znajduje się ono w sąsiedztwie modernizowanego przystanku Nowy Sącz Chełmiec. Wykonawcy kończą prace budowlane również w innych częściach miasta. W listopadzie zostanie oddany do eksploatacji przejazd kolejowo-drogowy na ul. Kościuszki i nowe skrzyżowanie z ul. Szwedzką. W tym samym miesiącu zakończą się prace drogowe przy ul. Węgierskiej. Tam powstał większy wiadukt kolejowy, co pozwoli na budowę szerszych i bezpieczniejszych chodników – informuje Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PLK.
Jak przypominają Polskie Linie Kolejowe, budowa nowych skrzyżowań bezkolizyjnych to istotna część modernizacji linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz) na odcinku Nowy Sącz – bocznica Klęczany. Wszystkie prace budowlane na tym fragmencie modernizowanej linii zakończą się w I kwartale przyszłego roku. Obecnie PLK SA realizują projekt „Podłęże-Piekiełko” na sześciu odcinkach (Nowy Sącz – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Limanowa, stacja Limanowa, Szczyrzyc – Tymbark, Rabka Zaryte – Fornale oraz Chabówka – Rabka Zaryte). Na dwa kolejne fragmenty: Tymbark–Limanowa i Podłęże–Gdów prowadzone są postępowania przetargowe.
 
Projekt „Podłęże-Piekiełko” składa się z modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka–Nowy Sącz oraz budowy 58 km nowej linii. Linia ta będzie łączyć docelowo Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu powstanie nowe połączenie, które ułatwi komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi pokonają trasę Kraków–Nowy Sącz z prędkością do 160 km/h, w czasie ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Fragmenty tej inwestycji finansowane są w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Więcej o projekcie: www.podleze-piekielko.pl
Natomiast Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączu podaje, że dla komunikacji miejskiej docelową organizację ruchu w rejonie ul. Kolejowej przywróci od 3 listopada. Jednocześnie ze względu na zamknięcie przejazdu pod wiaduktem na ulicy Węgierskiej (od 3 listopada) będą zmiany w kursowaniu autobusów MPK:
– autobusy wykonujące kursy w kierunku Starego Sącza tj. 9, 11, 18, 24, 43, 47 i 49 będą jeździły ulicami: Kolejową, Zieloną i Piramowicza. Po otwarciu przejazdu na ulicy Węgierskiej linie nr 43 i 47 wrócą na swoje stałe trasy i będą kursowały ulicą Sienkiewicza i Węgierską. Natomiast linia nr 18 ulicami Sienkiewicza, Szujskiego, Kunegundy i Węgierską;
– linia 17 będzie kursowała ulicą Kolejową, Jana Pawła II do Smolika;
– linie 12 i 13 będą miały trasy przywrócone na ulicę Zieloną i Kolejową;
– linie nr 3 i 6 pozostają bez zmian do czasu zakończenia prac budowlanych na ulicy Węgierskiej;
– autobusy linii nr 51 i 52 będą kursowały objazdem przez ulicę Kolejową, Zieloną, Grunwaldzką (obok WSB), Węgierską. W okresie zamknięcia przejazdu pod wiaduktem na ulicy Węgierskiej na linii nr 51 i 52 nie będą obsługiwane przystanki przy ulicy Sienkiewicza i Szujskiego. Dla linii nr 52 przystanki przy ulicy Kunegundy i Waryńskiego również nie będą obsługiwane.
(JO), źródło PLK SA, MPK Nowy Sącz
 
 
 
 
 
 
 




