
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie już bodaj szósty raz wydłużył termin składania ofert w przetargu na budowę połączenia DK 87 z DW 969 w Nowym Sączu wraz z budową mostu na Dunajcu. Jako powód podaje się, podobnie jak przy wcześniejszych przesunięciach, „liczne pytania oferentów”. Aktualny termin otwarcia ofert w przetargu to 15 stycznia 2026 roku – ponad pół roku od ogłoszenia postępowania. Maleją w związku z tym szanse na dotrzymanie, obiecywanego na 2028 rok, terminu zakończenia inwestycji.
Przygotowania do inwestycji trwają od wielu lat. Inwestorem jest Województwo Małopolskie przy współpracy Miasta Nowy Sącz, Powiatu Nowosądeckiego oraz gmin Podegrodzie i Chełmiec. W 2020 roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tzw. wariantu C. Decyzja była zaskarżana ale wciąż nie ma jeszcze rozstrzygnięcia ostatniej skargi kasacyjnej. Natomiast decyzję ZRID (Zgoda na Realizację Inwestycji Drogowej) wojewoda wydał, z rygorem natychmiastowej wykonalności, w marcu 2025 roku.
Według projektu droga pobiegnie od skrzyżowania ul. Węgierskiej w Nowym Sączu (droga krajowa nr 87) i ul. Podmłynie w stronę zachodniej obwodnicy miasta na wysokości wsi Podrzecze (gmina Podegrodzie). Całość ma mieć około 3,7 km długości wraz z długim na ponad 500 m mostem na Dunajcu. Początek przeprawy będzie w Nowym Sączu a zjazd na lewym brzegu rzeki w Świniarsku w gminie Chełmiec. Jednym z ważniejszych celów inwestycji jest odciążenie ruchu w rejonie ulicy Węgierskiej w Nowym Sączu i mostu na Popradzie na granicy ze Starym Sączem.
Przetarg na most na Dunajcu i budowę drogi, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił na początku lipca br. Termin składania ofert pierwotnie wyznaczono na 7 sierpnia.
We wrześniu związani z zarządem województwa politycy PiS informowali o „przyspieszeniu” w sprawie oczekiwanej inwestycji. Ale w tym przypadku chodziło o dokonane przesunięcia w budżecie Województwa Małopolskiego środków na wypłatę odszkodowań za nieruchomości przejęte pod przyszłą budowę. Jednocześnie Sejmik zwiększył planowane finansowania inwestycji do łącznie 323,4 mln zł. Są to głównie środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – Programu Mosty dla Regionów oraz 84,6 mln zł środki województwa i 9 mln zł z współpracujących samorządów.
Od tego czasu ZDW już kilkukrotnie wydłużał termin składania ofert.
– W toku prowadzonej procedury przetargowej wpływają do zamawiającego liczne pytania oferentów, na które udzielane są odpowiedzi. W następstwie udzielonych odpowiedzi, w celu zapoznania się z nimi przez oferentów oraz właściwego skalkulowania przez nich kosztów robót, Zamawiający przesunął termin składania ofert na dzień 15 stycznia 2026 roku – wyjaśnia Agnieszka Ćwiertniewicz z ZDW w Krakowie.
Kolejne wydłużenie terminu składania ofert i w związku z tym ostatecznego rozstrzygnięcia postępowania, zmniejsza szanse na zapowiadaną wcześniej na lata 2026-2028 realizację inwestycji. Bowiem w specyfikacji termin wykonania zamówienia określono na 36 miesięcy od daty zawarcia umowy.
(JO)

![Prace przy modernizacji linii 104 w Nowym Sączu coraz bliżej zakończenia [ZDJĘCIA] linia 104 Nowy Sącztory w rejonie ul. Węgierskiej](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2025/11/plk_nowysacz_29102025-7-100x75.jpg)



