Strona główna Z kraju

Pierwszy odcinek modernizowanej linii kolejowej 104 gotowy. [Rabka Zaryte odjazdy pociągów]

Uroczysty przejazd pociągiem retro do Rabki Zaryte z okazji wznowienia połączeń
Uroczysty przejazd pociągiem retro do Rabki Zaryte z okazji wznowienia połączeń. Fot. Piotr Hamarnik/PLK SA

Zakończyły się prace na odcinku A1 między Chabówką a Rabką Zaryte w ramach przebudowy linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz. Od 14 grudnia pociągi już dojeżdżają do Rabki Zaryte (zobacz rozkład odjazdów z tej stacji na dole tekstu).

– Oddawana do eksploatacji trasa zaczyna się za stacją w Chabówce i prowadzi przez Rabkę-Zdrój do zmodernizowanej stacji kolejowej Rabka Zaryte. To w sumie przeszło 6 km nowych, zelektryfikowanych torów, po których pociągi będą się poruszać z prędkością do 100 km/h. W ramach zadania wykonawcy wybudowali również 7 mostów i 1 wiadukt, 2 skrzyżowania bezkolizyjne i 2 przejścia podziemne. Większe bezpieczeństwo zapewnią 3 zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe, a sieć nowych dróg i chodników ułatwia komunikację w Rabce-Zdroju – czytamy w komunikacie Polskich Linii Kolejowych SA.

Reklama

– Finalizujemy ważny etap jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Mieszkańcy i turyści szybko i wygodnie dojadą do stacji Rabka Zaryte. To istotny krok na drodze do stworzenia nowego, atrakcyjnego czasowo, połączenia kolejowego Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną – podkreśla Piotr Grawicz, zastępca dyrektora Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

14 grudnia pociągi regionalne zaczynają regularne kursy na odcinku Chabówka – Rabka Zaryte. – Oznacza to powrót połączeń pasażerskich na tę trasę po niemal 20 latach przerwy. Natomiast od 31 sierpnia kolej dojeżdża do przystanku Rabka-Zdrój. Podróżni ze zmodernizowanych peronów dotrą do Krakowa, Zakopanego, Nowego Targu, Skawiny i Suchej Beskidzkiej. Po zakończeniu całego projektu „Podłęże-Piekiełko” to tędy będzie prowadzić najszybsza trasa do zimowej stolicy Polski – zaznaczają PLK.

Na odcinku A1 między Chabówką a Rabką-Zaryte roboty rozpoczęły się w połowie 2023 roku. Były one pierwszymi związanymi z szerszym projektem „Podłęże–Piekiełko”. Niedługo po tym ruszyły prace związane z modernizacją linii kolejowej 104 i infrastruktury drogowej na 16-km odcinku E: Nowy Sącz – bocznica Klęczany.

Modernizacja  i elektryfikacja 75 km linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz) to pierwszy etap inwestycji „Podłęże-Piekiełko” na którą składa się również budowa 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Realizacja całości umożliwi powstanie nowego połączenia, które ułatwi komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi pokonają trasę Kraków–Nowy Sącz z prędkością do 160 km/h, w czasie ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Więcej o projekcie: www.podleze-piekielko.pl

(edred)

Rabka Zaryte odjazdy pociągów - rozkład jazdy
Rabka Zaryte odjazdy pociągów. Rozkład jazdy PLK SA
Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj