Strona główna Wiadomości

PKP chcą budować i przebudować dworce w Dolinie Popradu. Także Nowy Sącz Biegonice

PKP planują budowę nowego dworca w Nowym Sączu Biegonicach obok istniejącego budynku. Na zdjęciu stan z września 2015 r. Fot. TK / Twój Sącz

Polskie Koleje Państwowe S.A. ogłosiły przetarg na „opracowanie dokumentacji przedprojektowej, okołoprojektowej oraz projektów budowlanych i wykonawczych dla realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa i budowa dworców kolejowych Doliny Popradu”. Projekt obejmuje przywrócenie pierwotnej funkcji 16 nieczynnych dziś stacyjek, w tym budowę nowego, niewielkiego dworca w Nowym Sączu Biegonicach.

Z dokumentów przetargowych wynika, że PKP chciałyby przebudować osiem małych, często zabytkowych, dworców na trasie Nowy Sącz – Krynica, pięć zbudować od podstaw a w trzech przypadkach zagospodarować teren wokół stacyjek.

Reklama

PKP oczekuje m.in. od projektantów „przywrócenia obiektom dworcowym należytej reprezentacyjności, jako „bramy do miejscowości” w której jest położony i stworzenia obiektów stanowiących wizytówkę kolei i danej miejscowości” a także „wyeksponowanie walorów architektonicznych i zabytkowych budynku”.

Oto, co zakładają plany w stosunku do poszczególnych stacji na linii kolejowej nr 96 i 105:

PKP dworce w Dolinie Popradu przebudowa
Żródło: materiały przetargowe PKP S.A.

Nowy Sącz Biegonice: planuje się pozostawienie obecnego budynku i budowę w jego pobliżu nowoczesnego, niewielkiego (powierzchnia użytkowa do 100 m kw.) dworca. W budynku poczekalnia, toalety i automatyczna informacja turystyczna (infomat).

Stary Sącz: dworzec ma zostać przebudowany i rozbudowany do około 500-600 m kw. powierzchni użytkowej. Zakłada się także, że część lokali zostanie przeznaczona na potrzeby Urzędu Miasta i Gminy.

Barcice: zniszczony dworzec z 1952 roku ma zostać przebudowany.

Rytro: przebudowa istniejącego dworca

Młodów: wyburzenie obecnego budynku dworcowego z 1959 roku i budowa nowego, „stylizowanego”

Piwniczna Zdrój: przebudowa istniejącego, charakterystycznego budynku z 1928 roku

Piwniczna: przebudowa istniejącego dworca

Łomnica Zdrój: budowa stylizowanego budynku na wzór – i w miejscu – spalonej stacyjki

Wierchomla Wielka: przebudowa istniejącego budynku

Zubrzyk: budowa stylizowanego dworca po wyburzeniu obecnego, zniszczonego

Żegiestów: przebudowa istniejącego dworca

Żegiestów Zdrój: przebudowa istniejącej stacyjki

Andrzejówka: zagospodarowanie terenu (z wiatą, ławeczkami i stojakami rowerowymi)

Milik: budowa nowego dworca w nowej lokalizacji

Muszyna Zdrój: zagospodarowanie terenu z małą architekturą

Powroźnik: zagospodarowanie terenu z małą architekturą

Polskie Koleje Państwowe oczekują od wyłonionego w przetargu wykonawcy (termin składania ofert upływa 12 kwietnia br.), że w 9 miesięcy od podpisania umowy wykona projekt budowlany, uzyska pozwolenie na budowę oraz przedstawi projekt wykonawczy wraz z kosztorysami. Zakłada się, że prace budowlane mogłyby rozpocząć się w II kwartale 2018 roku i potrwać 12 miesięcy.

(JO)

Reklama

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj