
PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że prowadzone na trasie kolejowej między Tarnowem a Muszyną i Krynicą i warte około 190 mln zł prace w zakresie torów, peronów, obiektów inżynieryjnych urządzeń energetyki i sterowania ruchem kolejowym postępują zgodnie z harmonogramem. Na niektórych odcinkach tej trasy od marca br. funkcjonuje zastępcza komunikacja autobusowa. Ale przywrócenie pełnego ruchu pociągów nastąpi zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, czyli 12 czerwca.
– Na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów (popularnie zwaną „kryniczanką”) oraz na l. nr 105 Muszyna – Krynica-Zdrój kontynuujemy modernizację peronów na stacjach i przystankach. Na „kryniczance” w toku są także kolejne zadania, rozpoczęte w marcu br. Prace obejmują tory oraz obiekty inżynieryjne. Plus przejazdy kolejowo-drogowe i sieć trakcyjną. Naszym celem jest podniesienie standardu i atrakcyjności ważnego szlaku kolejowego, który wiedzie przez malownicze tereny. Ten szlak prowadzi do miejscowości turystyczno-uzdrowiskowych na południe Polski – mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PolskieLinie Kolejowe S.A.
PKP PLK podają, zmodernizowane perony na linii nr 96 są już w Tuchowie, Andrzejówce i w Starym Sączu. W połowie czerwca dołączą do nich odnowione obiekty na kolejnych stacjach i przystankach. Na których teraz trwają prace: Barcice, Rytro, Młodów, Łomnica-Zdrój, Wierchomla Wielka, Zubrzyk, Żegiestów-Zdrój, Milik, Muszyna oraz Muszyna-Zdrój (na l. nr 105). Prace obejmujące łącznie 13 stacji i przystanków na linii nr 96 i 105 za 73 mln zł. Wszystko w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025”.
Kolejne 118 mln zł (ze środków własnych PKP PLK oraz Krajowego Programu Kolejowego) kosztują roboty prowadzone na odcinku Stary Sącz – granica państwa. W trakcie jest remont torów, sieci trakcyjnej oraz 23 przejazdów kolejowo-drogowychi 60 obiektów inżynieryjnych. Na ukończeniu są roboty na moście nad rzeką Poprad w Muszynie. One obejmują nawierzchnię torową oraz konstrukcję stalową i betonową.
Polskie Linie Kolejowe informują, że od 12 czerwca wznowią połączenia kolejowe na całej trasie Tarnów – Leluchów. Podkreślają natomiast, że dzięki pracom modernizacyjnym w trzecim kwartale 2025 na części szlaków podniesie się prędkość pociągów do 120 km/h. Dodatkowo, dzięki torom bezstykowym większy będzie komfort podróży.
(JO)