Strona główna Z kraju

Pociągi POLREGIO przewiozły rekordową liczbę 97,3 mln pasażerów

Reklama

Rok 2023 r. zakończył się dla spółki wyjątkowo pod każdym względem. Pociągi POLREGIO przewiozły rekordową liczbę 97,3 mln pasażerów, co stanowi najlepszy wynik w historii spółki. W porównaniu do ubiegłego roku, z usług największego polskiego przewoźnika pasażerskiego skorzystało ponad 10 milionów pasażerów więcej!

97,3 mln podróżnych to rezultat znacznie lepszy nie tylko od wyników z roku 2022. Aż o ponad 8 mln (9,5%) pobiliśmy również nasz dotychczasowy rekord z 2019 r., kiedy to przewieźliśmy blisko 89 mln pasażerów. Są to wyniki historyczne.

Reklama

– Obserwujemy rosnącą popularność kolei. Pociągi znów stają się ulubionym sposobem dojazdu Polaków do pracy i szkół i czujemy, że się do tego przyczyniliśmy. POLREGIO, które obsługuje najwięcej stacji i przystanków w Polsce, odnotowało wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 11,6 % i rekordowy wynik niemal 100 mln pasażerów w ciągu roku. Nie oznacza to jednak, że ustaną nasze starania o pasażera – ten rezultat motywuje nas do dalszego zachęcania Polaków do kolei. Naszym priorytetem na kolejne lata jest zakup nowego taboru, by korzystający z naszych pociągów podróżowali najnowszymi składami bez względu na to, czy mieszkają w aglomeracjach, czy też mniejszych miastach i miejscowościach – mówi Adam Pawlik, Prezes Zarządu POLREGIO.

Atrakcyjne oferty i coraz łatwiejszy zakup biletów

Rosnące wyniki przewozowe na kolei to również rezultat zwiększonej dostępności oferty POLREGIO. Duży wpływ ma m.in. digitalizacja kanałów sprzedaży biletów. Pasażerowie coraz częściej decydują się na zakup biletu w formie zdalnej – za pośrednictwem strony www przewoźnika, aplikacji mobilnej oraz videomatów. Łączna sprzedaż biletów w kanałach zdalnych w 2023 r. zwiększyła się o niemal 40% w porównaniu do 2022 r., a od roku 2019 wzrosła ponad trzykrotnie.

Videomaty to innowacyjne urządzenia, umożliwiające połączenie z konsultantem, który wspiera pasażera w procesie kupna biletu tak, jak podczas rozmowy z kasjerem w tradycyjnym okienku. Nowe automaty samoobsługowe POLREGIO rozlokowane są na najważniejszych stacjach kolejowych, gdzie skorzystało z nich w minionym roku już tysiące pasażerów.

– Jesteśmy przewoźnikiem pasażerskim numer jeden w kraju. To nasza zdecydowana przewaga i ogromny sukces, ale przede wszystkim odpowiedzialność. Czujemy się zobowiązani, aby dokładać wszelkich starań w celu zapewnienia jak największej dostępności przewozów kolejowych. Ta troska przejawia się nie tylko w uatrakcyjnianiu oferty dla obecnych pasażerów, ale też w przybliżaniu kolei osobom, które obecnie z niej nie korzystają. Chodzi tu głównie o regiony, gdzie pasażerowie zdecydowanie rzadziej korzystają z kolei i wszelkie działania spółki na rzecz wyeliminowania wykluczenia transportowego – mówi Marcel Klinowski, Wiceprezes Zarządu POLREGIO.


POLREGIO S.A. to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce, z 27% udziałem w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża ponad 1750 pociągów zamawianych przez urzędy marszałkowskie, które zatrzymują się na około 1950 stacjach. W 2023 roku z usług POLREGIO skorzystało blisko 100 mln pasażerów. Większościowym udziałowcem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział), a pozostałymi udziałowcami są samorządy wojewódzkie.

materiał przygotowany przez Zespół prasowy POLREGIO
Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj