
Zobaczcie nowe zdjęcia (z 23 stycznia 2025) pokazujące postęp prac związanych z modernizacją linii kolejowej nr 104 w Nowym Sączu. PKP PLK S.A. tym razem prezentują zaawansowanie robót związanych z budową mostu na Dunajcu oraz budową wiaduktu nad ul. Krakowską z jednoczesnym obniżeniem poziomu tej ulicy. Widzimy także na jakim etapie są roboty przy obniżaniu odcinka ul. Kolejowej, budowie wiaduktu nad ulicą oraz przy powstającym tuż obok Lokalnym Centrum Sterowania (LCS) – automatycznej nastawni do sterowania ruchem kolejowym.
W Nowym Sączu w ramach prac modernizacyjnych linii do Chabówki od jesieni 2023 roku prowadzone są potężne roboty o wartości sięgającej miliarda złotych (wartość dla całego 16-kilometrowego tzw. odcinka E od stacji Nowy Sącz do bocznicy w Klęczanach). Obecnie prace trwają także na kilku innych odcinkach: stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, Chabówka – Rabka Zaryte. Różni dla każdego odcinka wykonawcy budują nowe mosty, wiadukty, stacje i przystanki. Pod Limanową (pomiędzy Męciną a Mordarką) drążony jest najdłuższy tunel kolejowy w Polsce. Będzie to chwilowy rekord – dłuższy o kilkadziesiąt tunel powstanie w sąsiedztwie Stróży k. Dobrej i będzie częścią nowej linii kolejowej na odcinku Szczyrzyc – Tymbark.
W toku są postępowania przetargowe na dwa inne odcinki linii 104: Rabka Zaryte – Mszana Dolna – Fornale i Szczyrzyc – Tymbark. Te inwestycje złożą się na modernizację i elektryfikację 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz i budowę 58 km nowej linii, łączącej docelowo Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu powstanie nowe połączenie, które ułatwi komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną. W ostatnich dniach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na budowę linii kolejowej pomiędzy Podłężem a Gdowem. To pierwsze postępowanie związane z budową linii w nowym śladzie w ramach projektu umownie nazywanego „Podłęże – Piekiełko”. Czytaj o tym: Przetarg na budowę odcinka nowej linii kolejowej między Podłężem a Gdowem
(JO)