
Przebiegające także przez Nowy Sącz i najbliższe okolice trasy rowerowe VeloDunajec i VeloNatura wciąż są wytyczane i rozbudowywane. W lipcu mają zostać oddane do użytku dwie nowe kładki.
– To dobra wiadomość dla miłośników dwóch kółek. Już w najbliższe wakacje zostaną oddane do użytku dwa nowe obiekty – kładka w Zabrzeży w gminie Łącko oraz kładka pieszo-rowerowa w Krościenku nad Dunajcem. Prace przebiegają szybko i terminowo. Wkrótce trasy VeloDunajec połączą Sądecczyznę z Krościenkiem nad Dunajcem i Szczawnicą oraz z Jeziorem Czorsztyńskim, a dalej z Zakopanem. Środki na te inwestycje pochodzą z Funduszy Europejskich w ramach RPO WM 2014-2020 – mówi Witold Kozłowski, marszałek województwa małopolskiego.
VeloDunajec to wciąż wytyczana trasa od Zakopanego przez Nowy Targ, Niedzicę, Szczawnicę, Łącko, Stary Sącz, Nowy Sącz, Rożnów, Zakliczyn do Wietrzychowic (tu wpada Dunajec do Wisły). Natomiast VeloNatura biegnie częścią europejskiego szlaku EuroVelo 11, w naszym rejonie od Muszyny przez Żegiestów, Piwniczną, Rytro, Stary i Nowy Sącz, Gródek nad Dunajcem i Zakliczyn.
– Małopolska ma ambitny plan, by stworzyć ponad 1500 km tras rowerowych. VeloMałopolska w obecnym kształcie liczy ok. 1000 km, z czego blisko 600 km jest już przejezdne. W sumie na realizację tych zadań już wydaliśmy ok. 132 mln zł, nie licząc oczywiście środków, które są wydatkowane przez poszczególne samorządy. Aktualnie pracujemy nad koncepcją VeloMałopolska 2.0, która wytyczy nowe trasy w naszym regionie – zapowiada marszałek Kozłowski.
W ostatnich latach w ramach inwestycji finansowanych w głównej mierze ze środków europejskich w Nowym Sączu powstał fragment trasy po wałach Dunajca, kładka nad rzeką Kamienica (u ujścia do Dunajca) i kładka nad Popradem, łącząca Nowy Sącz ze Starym Sączem.

(edred)