Reklama
Skuteczna reklama i chwytliwa promocja w dzisiejszych czasach stanowią pewny sposób na zatrzymanie przy sobie starych klientów, a także przyciągnięcie nowej rzeszy zainteresowanych. W dobie ciągle rosnącej konkurencji, stawka jest niezwykle wysoka – często jest nią „być albo nie być” na rynku. Firmy od lat wykorzystują do celów marketingowych najróżniejsze narzędzia, które obejmują między innymi działania w sieci, jak i szereg elementów stacjonarnych, mających zwracać na siebie uwagę odbiorców. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza materiały POS, które bywalcy centrów handlowych i marketów spotykają niemal codziennie, nie zawsze jednak zdając sobie sprawę, że są to właśnie POS-y. Z języka angielskiego, „POS” oznacza skrót od „Point Of Sale”, czyli punkt sprzedaży. Określenie to dotyczy niemal wszystkich nośników fizycznych reklamy, począwszy od stojaków, przez drobne elementy takie jak listwy półkowe, listwy komunikacji poprzecznej, wobblery czy headery. Rodzina materiałów POS jest więc naprawdę szeroka, a możliwości personalizacji jakie dają ich producenci sprawiają, że przed sprzedawcami ukazuje się całe spektrum opcji na wyjątkową ekspozycję swojego towaru. Co jeszcze warto o nich wiedzieć?
Czy materiały POS rzeczywiście działają?
Rolą materiałów POS jest wyeksponowanie produktu na tle reszty jemu podobnych. Takie działanie zwiększa jego atrakcyjność w oczach potencjalnych klientów, a co za tym idzie – podnosi szansę na jego sprzedaż. Skuteczność materiałów POS zależy jednak od bardzo wielu czynników. W grę wchodzi między innymi umiejscowienie standu w sklepie czy jego projekt graficzny. Przekaz komunikatu również ma znaczenie. Od materiałów POS wymaga się dziś atrakcyjności wizualnej, a także transparentności. W związku z faktem, że nie istnieje żaden oficjalny, odgórnie narzucony podział materiałów reklamowych, nośników do wyboru jest naprawdę sporo. Potwierdza to oferta sklepu STprint, zajmującego się produkcją zarówno różnego rodzaju stojaków, jak i materiałów POS. Niemniej, wszystkie konstrukcje znajdują swoje miejsce przede wszystkim w sklepach stacjonarnych, głównie przez fakt, że ta forma reklamy jest jedną z najskuteczniejszych, jeżeli ma się na celu zachęcenie klienta do przyjrzenia się promowanemu produktowi oraz zachęcenia do zakupu. Nie oznacza to jednak, że materiały POS znajdziemy tylko tam. Warto wiedzieć, że wraz z rozwojem technologii, zmienia się również spojrzenie na tego typu formy reklamy – promocja dzięki elementom POS stale się rozwija, a już dziś mamy do czynienia z multimedialnymi stoiskami promocyjnymi, które odtwarzają zarówno dźwięk, jak i materiały wideo. Reklama tradycyjna w nieco ulepszonej, bardziej innowacyjnej formie jest częścią strategii naprawdę wielu przedsiębiorców. Być może to czas, abyś także z niej skorzystał.
Na co zwrócić uwagę, wybierając materiały POS?
Materiały POS mają istotne znaczenie w strategii marketingowej – z tego powodu to bardzo ważne, by były one doskonale przemyślane i zaprojektowane z myślą o potencjalnym konsumencie. Powodzenie kampanii reklamowej z użyciem materiałów POS w dużej mierze zależy od tego, z jakim producentem zdecydujesz się współpracować. Pamiętaj, by wybierać doświadczonych przedsiębiorców, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą oraz realizacjami. Kontakt z zespołem specjalistów powinien być stały; jako zamawiający powinieneś mieć prawo wglądu w procesy produkcji. Solidność i terminowość to kolejne cechy, jakich koniecznie należy doszukiwać się u producentów tego typu materiałów. Dobra firma z pewnością doradzi najlepsze rozwiązanie, dopasowując je typowo do strategii marketingowej przedsiębiorcy. Materiały POS stosowane są od wieków. Powszechność tej formy reklamy i fakt, że mimo rozwoju technologii oraz biznesów online wciąż zyskuje na popularności, stanowi jeden z dowodów na jej skuteczność. Jedno jest pewne – nic nie zapowiada końca materiałów POS w promocji. Dlatego też już dziś pomyśl o standach, stojakach oraz innych elementach, które wdrożysz do strategii marketingowej swojego biznesu.
(materiał promocyjny)
Reklama


![10 lat później: zmieniło się? [16] Wracamy na Jagiellońską Jagiellońska deptak collage](https://twojsacz.pl/wp-content/uploads/2025/10/jagiellonska_deptak_10lat-100x75.jpg)

