Strona główna Twoje miasto

Prace przy modernizacji linii 104 w Nowym Sączu coraz bliżej zakończenia [ZDJĘCIA]

Polskie Linie Kolejowe SA pokazują najnowsze zdjęcia (z 29 października) obrazujące zaawansowanie prac w Nowym Sączu związanych z trwającą modernizacją linii kolejowej nr 104 do Chabówki.

Inwestycja to nie tylko unowocześnienie infrastruktury kolejowej ale także spory zakres robót w części drogowej. W mieście dobiegły już końca dwa najpoważniejsze zadania z tym związane – budowa wiaduktów i bezkolizyjnych skrzyżowań na ul. Krakowskiej oraz Kolejowej. Na listopad zapowiadany jest też koniec utrudnień związanych z pracami drogowymi na ul. Węgierskiej (przy wiadukcie kolejowym) oraz Mickiewicza i Szwedzkiej (przejazdy kolejowo-drogowe).

ReklamaPobierz grafikę aby zobaczyć

Prace na ternie miasta to część modernizacji linii kolejowej 104 na odcinku Nowy Sącz – bocznica Klęczany. Jak podają Polskie Linie Kolejowe, wszystkie prace budowlane na tym fragmencie modernizowanej linii zakończą się w I kwartale 2026 roku.

Na linii kolejowej między Nowym Sączem i Chabówką prace toczą się na sześciu odcinkach (Nowy Sącz – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Limanowa, stacja Limanowa, Szczyrzyc – Tymbark, Rabka Zaryte – Fornale oraz Chabówka – Rabka Zaryte). Na dwa kolejne fragmenty: Tymbark–Limanowa i Podłęże–Gdów wciąż trwają postępowania przetargowe.

Projekt „Podłęże-Piekiełko” składa się z modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka–Nowy Sącz oraz budowy 58 km nowej linii. Linia ta będzie łączyć docelowo Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu powstanie nowe połączenie, które ułatwi komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi pokonają trasę Kraków–Nowy Sącz z prędkością do 160 km/h, w czasie ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.

(JO)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj