Strona główna Wiadomości

Przetarg na budowę dwóch rond przy Al. Piłsudskiego unieważniony

rondo ul. Kamienna Al. Piłsudskiego Nowy Sącz
Projekt organizacji ruchu na przyszłym rondzie na skrzyżowaniu ul. Kamiennej i Al. Piłsudskiego – fragment dokumentacji przetargowej.

Miejski Zarząd Dróg unieważnił dokonany kilka tygodni temu wybór oferty wykonawcy w przetargu „Przebudowa Al. Piłsudskiego w Nowym Sączu od km 68+883,42 do km 69+511,11 wraz z przebudową skrzyżowania z ul. Kamienną na rondo turbinowe i przebudową skrzyżowania z ul. Nawojowską na rondo małe”. Po odwołaniu jednego z uczestników przetargu odrzucono już wybraną, najtańszą ofertę a nie ma środków aby wybrać kolejną pod względem ceny propozycję. Przetarg ogłoszono po raz drugi.

W ramach inwestycji, na skrzyżowaniu Al. Piłsudskiego i ul. Kamiennej ma powstać „rondo turbinowe o kształcie zewnętrznej krawędzi i wyspy środkowej innych niż kołowy o średnicach zewnętrznych 50 i 60 m z wlotem od ul. Kamiennej oraz ul. Bolesława Prusa”. Przebudowane zostaną również zatoki autobusowe, chodniki i ścieżka rowerowa. Obecne skrzyżowanie Al. Piłsudskiego z ul. Nawojowską w Zawadzie ma zostać przebudowane na „rondo małe o średnicy zewnętrznej 30 m z wlotem od ul. Nawojowskiej”.

Reklama

W przetargu, w którym oferty otworzono w połowie maja, wzięło udział trzech wykonawców. Najtańsza oferta wyniosła 11,23 mln zł, a kolejne 14,8 mln zł i niemal 16 mln zł. Początkowo Miasto planowało przeznaczyć na tę inwestycję 8,2 mln zł (w tej kwocie jest 4,1 mln zł dofinansowania ze środków rezerwy subwencji ogólnej budżetu państwa). Potem zdecydowano się dołożyć z budżetu kolejne 3 mln zł aby wybrać najtańszą ofertę.

Ostatecznie, po odwołaniu jednego z uczestników przetargu, wybór najtańszej oferty unieważniono jako podstawę podając niespełnienie przez wybraną firmę warunków udziału w postępowaniu.

29 czerwca ogłoszono drugi przetarg. W jego specyfikacji m.in. o dwa tygodnie wydłużono termin realizacji zamówienia (do 30 grudnia 2022) oraz zmieniono kryteria oceny ofert. Tak jak wcześniej głównym kryterium jest cena (waga 60) ale okres gwarancji, który wcześniej był drugim kryterium z wagą 40 tym razem ustalono na 10. Wagę 10 ma również doświadczenie kierownika robót a wagę 20 „zapewnienie przejezdności”.

W innej planowanej, największej obecnie drogowej inwestycji, czyli rozbudowie ul. Jana Pawła II oraz budowie drogi łączącej ul. Jana Pawła II, Smolika i 29 Listopada, przetarg doprowadzono już do końca i nastąpiło podpisanie umowy z wykonawcą. Po kilkukrotnym wcześniejszym zwiększaniu budżetu inwestycji zrealizuje ją za 36 mln zł Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowego z Dębicy. Tutaj więcej o tym: Przebudowa ul. Jana Pawła II. Wybrano ofertę za 36 mln zł

(JO)

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj