Prezydent miasta poinformował w poniedziałek w mediach społecznościowych o podpisaniu dwóch umów na kolejne prace drogowe. Chodzi o budowę ronda Poręba Mała na skrzyżowaniu ul. Mała Poręba z ul. Juranda oraz modernizację ulicy Traugutta (od ul. Nawojowskiej do ul. Freislera) z budową mini ronda na skrzyżowaniu z ul. Krokowskiego i Żulińskiego.
Przetargi na wykonawstwo prac w obu przypadkach wygrała firma Zibud z Kamienicy. Inwestycja na osiedlu Poręba Mała będzie kosztować 6,4 (środki pochodzą z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych). Z kolei modernizacja ul. Traugutta wyniesie 3,9 mln zł. Tu rządowe dofinansowanie wynosi połowę wydatków.
Budowa ronda Mała Poręba

Nowe rondo powstanie w miejscu skrzyżowania ul. Mała Poręba, Juranda i Stadnickich. To niebezpieczny odcinek drogi, z ograniczoną widocznością, tuż obok Szkoły Podstawowej nr 17 oraz przyszłego, budowanego obecnie kościoła na osiedlu Poręba Mała. W ramach inwestycji zaplanowano m.in. przebudowę sieci gazowej i wodociągowej, wymianę nawierzchni, zjazdów i zatoki autobusowej oraz budowę fragmentu drogi dla pieszych i rowerów. Nowe rondo i przejścia dla pieszych zyskają również nowe oświetlenie.
Miejski Zarząd Dróg w Nowym Sączu termin zakończenia tej inwestycji wyznaczył na 15 grudnia 2024 roku.
Modernizacja ul. Traugutta
Natomiast przebudowa ul. Traugutta obejmie cały jej odcinek, od skrzyżowania z ul. Nawojowską do skrzyżowania z ul. Freislera. Wyjątkiem jest kilkudziesięciometrowy fragment przy przejeździe kolejowym. Na Traugutta wymieniona zostanie kanalizacja deszczowa i nawierzchnia ulicy wraz podbudową; powstanie ścieżka pieszo-rowerowa i nowe oświetlenie.
Na skrzyżowaniu ul. Traugutta z ul. Żulińskiego i Krokowskiego nie będzie już obecnej sygnalizacji świetlnej – ten odcinek zostanie przebudowany na skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Projektanci wybrali tu wzbudzające wśród kierowców bardzo skrajne opinie rozwiązanie – na środku będzie pierścień ronda wykonany z kamiennej kostki. Symboliczne mini rondo o niewielkim promieniu tylko nieznacznie będzie wystawać ponad poziom ulicy i nie będzie przeszkadzać w przejeździe przez nie kierowcom autobusów czy większych pojazdów ciężarowych.

Natomiast w tym przypadku wykonawca ma czas do 20 grudnia 2024.
(JO)