Strona główna Wiadomości

Ruszył przetarg na budowę nowego mostu na Dunajcu i dwóch rond

przetarg na budowę nowego mostu na Dunajcu
Wzór tablicy, która w dwóch miejscach winna stać w trakcie realizacji inwestycji i co najmniej przez 5 lat po jej zakończeniu. Fot. dokumentacja przetargowa MZD NS

Miejski Zarząd Dróg w Nowym Sączu ogłosił przetarg na wykonanie rozbiórki obecnego mostu heleńskiego, budowę nowej przeprawy oraz przebudowę układu komunikacyjnego na drogach dojazdowych do mostu. Koszt inwestycji szacowany jest na 91 mln zł, ale rzeczywiste oferty wykonawców poznamy 26 czerwca br.

Przetarg o pełnej nazwie „Przebudowa układu komunikacyjnego ulic Krakowska, Legionów, Bulwar Narwiku w Nowym Sączu w ciągu dróg krajowych nr 75 i 28” obejmuje m.in. rozbiórkę obecnego mostu na Dunajcu i budowę w jego miejsce nowego, dwuprzęsłowego obiektu z czterema pasami ruchu o szerokości 3,5 m każdy.

Reklama

Ponadto przebudowane mają zostać ulica Legionów i fragment ul. Krakowskiej. Skrzyżowanie ul. Legionów i ul. Bulwar Narwiku z ul. Tarnowską, ul. Kazimierza Wielkiego i ul. Piotra Skargi zaprojektowano jako rondo typu „średniego”. Natomiast skrzyżowanie skrzyżowanie ul. Krakowskiej i ul. Legionów z ul. Starowiejską i ul. Dunajcową zaprojektowano jako rondo „małe” o charakterze turbinowym.

Wizualizacja nowego mostu na Dunajcu w Nowym Sączu. Fot. materiały UM NS

Łącznie zmodernizowany będzie około 900-metrowy odcinek drogi krajowej. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie także musiał dokonać wszelkich innych koniecznych prac rozbiórkowych w rejonie inwestycji, zbudować nowe odcinki kanalizacji i wodociągów, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne czy zamontować ekrany akustyczne i znaki drogowe.

Ilu wykonawców stanęło do przetargu i jakiej wysokości oferty złożyli dowiemy się 26 czerwca. Kilka tygodni później powinno nastąpić rozstrzygnięcie przetargu. Miejski Zarząd Dróg ustalił, że decydującymi o wyborze kryteriami będzie: cena (waga 60), termin gwarancji na wykonane roboty budowlane (waga 20) oraz doświadczenie kierownika budowy (waga 20).

Rozpoczęcie inwestycji zapowiadane było na przełom II i III kwartału br ale patrząc na terminy związane z przetargiem nastąpi to raczej nie wcześniej, niż w sierpniu lub wrześniu. Kilka miesięcy temu przewidywano, że zakończenie prac powinno nastąpić w IV kwartale 2018 roku.

Przypomnijmy, że prace będą finansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Nowy Sącz otrzyma 77,2 mln zł dofinansowania (czyli 85 proc. szacowanych kosztów inwestycji). W budżecie Nowego Sącza na ten cel zapisano 26 mln zł.

O szczegółach konstrukcyjnych mostu oraz planach przebudowy skrzyżowań w jego rejonie pisaliśmy m. in. tutaj: Most z czterema pasami ruchu i dwa ronda. Są wizualizacje i projekty

(JO)

Reklama

6 KOMENTARZE

  1. Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu stwarza zagrożenie w ruchu drogowym i hamuje rozwój miasta :
    – zlikwidował skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną przy Galerii Trzy Korony zastępując je ciasnym rondem generującym korki
    – wyłączył sygnalizacje świetlną na rondzie przy szpitalu
    – wyłączył sygnalizację świetlną przy Galerii Sandecja uniemożliwiając skręt w lewo z ulicą Węgierską
    – nie montuje sygnalizacji świetlnej na wielu ważnych ciągach komunikacyjnych (Piłsudskiego, Węgierska, Tarnowska) uniemożliwiając włączenie się na te ulice z ważnych ulic podporządkowanych i obiektów ze skrętem w lewo
    – zaprojektował ronda przy moście helleńskim bez sygnalizacji świetlnej generujących korki i uniemożliwiających na nich skręt w lewo
    – położył asfalt na ulicy Kolejowej a po 3 miesiącach go zerwał
    Ten Pan po takich decyzjach w Krakowie układał by kostkę brukową na drogach a w Nowym Sączu jest …Dyrektorem

  2. Skrzyżowania po obu stronach mostu helleńskiego nie będą wyposażone w sygnalizację świetlną !!! To idiotyzm który spowoduje:
    – zagrożenia w ruchu drogowym
    – korki na skrzyżowaniach i moście
    – brak możliwości skrętu w lewo na skrzyżowaniach
    Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Nowym Sączu powinien trafić do zakładu dla niezrównoważonych umysłowo !!!

  3. Jak dawniej absurdalne było, że dawało się jako jedyne kryterium wyboru najniższą cenę, tak teraz aby zatrzeć chyba złe wrażenie po takich przetargach daje się zapisy w powyższym stylu: waga 20 za doświadczenie kierownika budowy jako równoważne w stosunku np. do gwarancji. Moim zdaniem to przegięcie w drugą stronę. Inwestycja warta 100 milionów i to jest jeden z trzech rozstrzygających warunków? Przecież każda duża firma „dostarczy” takiego doświadczonego kierownika :) Może mi ktoś wytłumaczyć, jaki jest głębszy sens (którego nie rozumiem) umieszczania takiego zapisu?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj